coronavirus

Els 6 símptomes després de rebre el vaccí d'AstraZeneca que cal tractar de forma urgent

L'Agència Europea del Medicament demana als sanitaris estar especialment atents els dies posteriors a la punxada

per NacióGarrotxa , 8 d'abril de 2021 a les 08:08 |
Dos vials del vaccí d'AstraZeneca. | ACN.
L'Agència Europea del Medicament (EMA) demana als sistemes sanitaris dels estats membres que estiguin especialment atents a mitja dotzena de símptomes que poden aparèixer després de rebre el vaccí d'AstraZeneca contra la Covid.

L'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris subratlla que en aquests casos, detallats a continuació, és necessari que un pacient rebi "atenció mèdica immediata".


Es tracta de:

    ▪    dificultat respiratòria (disnea, sensació de falta d'aire);

    ▪    dolor al pit (en concret, al costat del cor);
    ▪    edema/inflamació a les cames;

    ▪    dolor abdominal persistent;
    ▪    simptomatologia neurològica (com mal de cap intens i visió borrosa);
    ▪    i/o hematomes cutanis i petèquies –lesions petites vermelles– en llocs diversos.

L'Agència Europea del Medicament ha confirmat finalment un vincle entre el vaccí d'AstraZeneca i els casos "remots" de trombosi. Assenyala que si bé els coàguls són un efecte secundari, aquests són "infreqüents". És per això que considera que el vaccí contra el coronavirus és segur i recomana que es continuï administrant perquè els beneficis superen els riscos.

Altres notícies que et poden interessar




 


 

Participació