Mobilitat sostenible

ERC Olot considera els nous carrils bici un nyap i insegurs i demana que es refacin urgentment

“El projecte d'Olot Pedala comença pedalant endarrere”, ha manifestat la portaveu republicana a l'Ajuntament, Anna Barnadas

per NacióGarrotxa , Olot, 31 de març de 2021 a les 11:07 |
El carril bici a l'avinguda Rei Jaume II passa a frec dels cotxes aparcats. | @ERCOlot.
En una compareixença virtual aquest matí, la portaveu del grup municipal d'Esquerra a l'Ajuntament d'Olot, ha manifestat que “el projecte d'Olot Pedala comença pedalant endarrere”, ja que consideren que els nous carrils bici "són un nyap i insegurs per als usuaris" i per això demanen que es refacin de forma urgent.

Segons els republicans, el ple de l'Ajuntament d'Olot té aprovat un pla de mobilitat des de 2015 que proposava invertir un milió d'euros fins al 2021 per a fer una un xarxa de carrils bici per a tota la ciutat d'Olot (171.000 euros anuals). "Òbviament aquesta inversió no ha estat prioritària per a l'equip de govern i no s'ha portat a terme", ha denunciat Barnadas.



El més de maig passat, des d'ERC van presentar un moció per a aprofitar el desconfinament de la Covid per a tirar endavant la part central d'aquesta xarxa viaria, amb una tècnica igual que la que han aplicat municipis pròxims com Vic, tot canviant alguna direcció i alguna zona d’aparcament, però de forma segura i amb poca inversió, per a transformar les formes de desplaçament d’una part a l’altra de la ciutat.



L'equip de govern va creure llavors que calia fer un procés participatiu previ, sota el nom d’Olot Pedala abans d'iniciar capprojecte, mentre ciutats veïnes ja feia temps que la gent "si que pedala de forma segura amb el sistema proposat pel grup d’ERC", segons Barnadas. Tot i això no s'hi vam oposar si és que es tractava de "tenir una xarxa viaria i una mobilitat com cal".

 

Al carril bici al carrer Notari Miquel Març, l'obertura de portes dels cotxes aparcats potser perillosa. Foto: @ERCOlot.


Un nyap perillós per als usuaris

A proposta dels veïns del Barri de Sant Miquel s'ha  fet un tram de carril bici abans de tenir el projecte final de l'Olot Pedala. Barnadas, en aquest sentit, ha dit que ERC no s'oposa a construir alguns trams nous, tot i que podria semblar una incongruència.

"La nostra sorpresa ha estat màxima en comprovar que l'obra executada és realment  un nyap  i sobretot perillosa per als usuaris. No sabem per quin motiu s'ha decidit fer passar el carril bici al costat dels cotxes aparcats amb la perillositat que això suposa", ha denunciat la regidora d'ERC. "Hi ha trams on el carril bici està posat del costat de la porta del conductor, així que cada cop que baixen del cotxe la porta envaeix el carril bici, amb el que això suposa d'inseguretat", ha afegit.

A més, segons els republicans, en el tram de l'avinguda Rei Jaume II una part del traçat puja per la dreta de la calçada i, de sobte, a mig traçat, apareix a l'esquerra.

"Portem anys esperant que Olot comenci a apostar decididament per una mobilitat del segle XXI i el primer projecte que dissenya l'equip de govern és un despropòsit sense cap criteri i insegur. L'Olot Pedala abans de començar pedala endarrere en comptes d'endavant", ha conclòs Anna Barnadas.





 

 

Participació