Variant d'Olot

«No és un vial» commemora el segon aniversari aquest diumenge a Olot

Per a celebrar-ho, en el marc de la #RevoltaVeïnal, i sota el lema "El via crucis no és un vial", tallarà l’avinguda de Sant Jordi durant dues hores

per NacióGarrotxa , Olot, 26 de març de 2021 a les 11:07 |
Manifestant de «NO és un vial» a l'avinguda Sant Jordi, en una de tantes protestes realitzades. | @noesunvial.
La Plataforma "No és un vial, es un carrer!" es tornarà a manifestar aquests diumenge, 28 de març, tot participant en les accions de carrer de la #RevoltaVeïnal, que té lloc a diverses localitats catalanes per a promoure la desaparició de les falses i anacròniques carreteres urbanes com l'avinguda Sant Jordi d'Olot. A més, amb la iniciativa “El Via Crucis de No és un vial” commemoraran el segon aniversari de la creació de la plataforma.

A Olot, la #RevoltaVeïnal tindrà lloc a l’avinguda de Sant Jordi, des del pont del Consum i el carrer de Portbou fins a la carretera de Santa Pau. Durant dues hores, des de les 11:30 h fins a les 13:30 h, tot el tram serà només per a les persones que, seguint les mesures de seguretat que obliga la pandèmia, podran ocupar-lo per a caminar, anar amb bicicleta, plantar-hi una cadira o, simplement, cridar pel dret a la salut i a una ciutat més verda. El tall serà simultani a accions similars que es faran a Barcelona i a l’Hospitalet de Llobregat.

 
Amb motiu de la celebració del segon aniversari de la plataforma, els veïns podran acompanyar “El Via Crucis de No és un vial”: en diferents punts del recorregut s’aprofitarà per a explicar les problemàtiques actuals del carrer, els greuges històrics que s’han patit des de fa més de 30 anys i els projectes iniciats des del moviment veïnal. La primera presentació serà davant del pont del Consum.


No és un vial continua essent de moment l’única entitat de les comarques gironines adscrita al moviment #RevoltaVeïnal, potser perquè són la que té el major problema de mobilitat de tota la demarcació: la conseqüència de no disposar d’una infraestructura tan bàsica com una via de circumval·lació de la ciutat.
 

Cartell de la convocatòria d'aquest diumenge, 28 de març. Foto: @noesunvial.


El trànsit que li correspondria es fa circular per uns carrers residencials amb cases a banda i banda, camins escolars, la zona est del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, i dels paratges de la Moixina. La carretera de la Canya, els carrers de Zamenhoff i de Portbou, i l'avinguda de Sant Jordi "conformen un vergonyós corredor de mercaderies urbà enmig d’Olot", segons ha fet públic la platforma amb motiu d'aquesta commemoració.
 
No és un vial continua reclamant l’eliminació del trànsit de camions d’alt tonatge dels carrers veïnals; un estudi de mobilitat urgent de l’avinguda de Sant Jordi que millori la circulació –i n’apaivagui els efectes negatius–, i la pacificació urgent de tot el tram.
 
Aquest diumenge criden tota la ciutadania al gaudi del carrer. Volen tornar a demostrar el que la ciutat d’Olot es deixa perdre en termes de tranquil·litat, seguretat i aire net, pel costum adquirit de donar prevalença absoluta als grans vehicles en el protagonisme viari.

"Volem mesures urgents que ens millorin les condicions de vida i redueixin l’impacte del trànsit sobre persones i habitatges. Carrer a carrer, volem recuperar el nostre tram, i seguirem durant dos mesos més manifestant-nos cada darrer diumenge. Tothom és convidat a participar-hi!", conclouen.
 
 

 

Participació