Tecnologies de la Informació

L’Ajuntament d’Olot renova de dalt a baix el portal web del municipi

Més accessible, funcional i amb un disseny adaptatiu, disposa d’informació detallada, es divideix en àmbits temàtics i compta amb un directori d’entitats

per NacióGarrotxa , Olot, 8 de març de 2021 a les 08:35 |
Captura de pantalla del nou portal web municipal de l'Ajuntament d'Olot. | NG.
Més intuïtiu, més visual, segur i accessible: l’Ajuntament d’Olot acaba d’estrenar, finalment, el nou portal web municipal o, el que és el mateix, ha fet renovat de dalt a baix el que mantenia fins ara, que ja es considerava bastant obsolet.

Seguint el compromís de renovar-lo fent-lo més comprensible, didàctic i adaptad a qualsevol dispositiu mòbil o tauleta, el procés de renovació s’ha acabat d’ultimar aquestes darreres setmanes tot millorant la plataforma a través de les noves necessitats detectades arran de la pandèmia, quan la petició d’informació i realització de gestions en línia ha tingut més pes.  

 
El nou portal web del municipi, que suposa una renovació completa de l’anterior portal municipal, compta amb un extens catàleg de tràmits electrònics, informació detallada dels diversos àmbits municipals i serveis de la ciutat, agenda d’actes actualitzada, telèfons d’interès així com un directori d’entitats d’Olot.


El nou web www.olot.cat disposa d’una navegació fàcil i ràpida, on els usuaris poden localitzar el contingut que requereixen amb la màxima celeritat a través d’un cercador global. En aquest sentit, s’ha potenciat la visualització i interacció de les dades amb mapes, imatges, estadístiques i la possibilitat de consultar i descarregar documents de forma àgil i fàcil.  
 

Una eina per a tots els ciutadans

Aquesta nova eina té la voluntat d’apropar a la ciutadania tot allò que succeeix al municipi alhora que també vol ser una nova via per projectar i difondre Olot a l’exterior. El regidor de Noves Tecnologies de l’Ajuntament d’Olot, Agustí Arbós, ressalta que es tracta d’una eina accessible per a tota la ciutadania que permet apropar l’administració local als ciutadans, posant al seu abast tota la informació d’interès. “Teníem la necessitat de fer una evolució en la pàgina web per modernitzar-la, fent-la més adaptada als comportaments dels usuaris d’avui dia i també als dispositius mòbils”, assenyala Arbós.  
 
Pel que fa a l’estructura del web, s’ha optat per una classificació temàtica que pugui tenir més estabilitat i sigui més funcional per a tots els usuaris i usuàries. Així doncs, per oferir els continguts de forma més fàcil s’han establert quatre grans apartats: Olot, l’Ajuntament, Tràmits i Seu Electrònica. “A part, hem creat un apartat concret perquè, tothom que ho consideri oportú, pugui fer-nos arribar els seus suggeriments i  les seves aportacions de millora”, assenyala Arbós.  
 
Més proximitat i informació actualitzada
 
Juntament amb la nova web, el Consistori també ha desenvolupat un sistema de butlletins electrònics perquè les veïnes i veïns que ho desitgin puguin rebre l’actualitat informativa de la ciutat directament a la seva safata de correu electrònic.  
 
Al mateix temps, amb la voluntat de facilitar la relació amb l’administració, l’Ajuntament d’Olot és present a les xarxes socials amb perfil a Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn i Vimeo. “Ens vam proposar millorar en l’àmbit comunicatiu, facilitant a la ciutadania l’accés a tota la informació i millorant tots els canals de comunicació existents. En aquest sentit, les xarxes també hi tenen un paper destacat”, detalla Arbós.  
 
La nova web arriba en un moment que, pel que fa a l’atenció presencial, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) d’Olot també s’ha hagut d’adaptar a les noves necessitats i requisits arran les mesures de prevenció per la Covid-19, establint l’obligatorietat de la cita prèvia per tal de garantir la seguretat de les persones, amb una millor atenció personalitzada i potenciant l’assessorament i ajuda en la tramitació digital.

 

Participació