Noel opta al fons Next Generation UE de 300 milions d’euros per a crear 400 nous llocs de treball

El projecte se centra en la sostenibilitat ambiental, l'eficiència energètica, la traçabilitat i la digitalització, les instal·lacions productives i i la innovació tecnològica

Un moment de la visita del conseller Ramon Tremosa a Noel.
Un moment de la visita del conseller Ramon Tremosa a Noel. | @santjoanfontsaj.
NacióGarrotxa
05 de març del 2021
Actualitzat a les 12:56h
El grup d’alimentació Noel, amb seu a Sant Joan les Fonts (Garrotxa), ha presentat aquesta tarda al conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Ramon Tremosa, un ambiciós pla global d’inversió per valor de 300 milions d’euros, tal com ja ha avançat NacióGarrotxa.

Amb aquest projecte Noel opta al fons Next Generation UE, un dels instruments impulsats per la Unió Europea per a la recuperació econòmica dels seus membres amb l’objectiu de fer front als efectes de la pandèmia. L’estratègia plantejada per la companyia tindrà un impacte directe a la Garrotxa, on la seva activitat ja suposa aproximadament un 16% del PIB, i preveu la creació de 400 nous llocs de treball directes, potenciant la contractació de joves, per donar resposta a l’alta taxa d’atur juvenil i per seguir amb l’aposta de Noel per aquest col·lectiu.

Actualment les persones de menys de 35 anys ja suposen un 41% de la seva plantilla. La contractació femenina, per reforçar la paritat, i la captació de talent, oferint llocs de treball qualificats, seran els altres criteris principals pels quals es regirà el grup per a dur a terme noves incorporacions.

Aquesta proposta, ja presentada al Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i a la Generalitat de Catalunya, té una implicació directa en tota la cadena de valor, des de l’origen de la matèria prima fins als productes que arriben al consumidor final, i se centra en diversos àmbits: instal·lacions productives; aplicació de noves tecnologies de producció més eficients energèticament i basades en l’economia circular; qualitat i seguretat alimentaria; millora de la logística per a optimitzar la connexió de Noel amb els diferents mercats on està present reduint la petjada de carboni; desenvolupament de noves línies de productes saludables i proteïnes alternatives o digitalització i aplicació de la industria 4.0 en tota la cadena de producció per aconseguir un model industrial de valor innovador, cooperatiu, connectat i integrat.

Aquest pla estratègic impulsarà la facturació de Noel, consolidarà la seva projecció nacional i internacional i reforçarà el seu posicionament com la companyia d’alimentació de referència en el desenvolupament de nous productes, adaptant-se a las darreres tendències del mercat a nivell global.

“La política de Noel està totalment alineada amb l’estratègia ‘From farm to fork’ de la Unió Europea, que busca anar cap a una industria alimentaria més justa, saludable i sostenible, i amb els reptes de digitalització, innovació i sostenibilitat que fixa la Generalitat. Amb el nostre pla inversor global pretenem dinamitzar l’activitat econòmica i la creació d’ocupació al territori; contribuir a la neutralitat climàtica i implementar una consciència circular en tots els nostres processos productius; dotar de major valor afegit al producte carni i incrementar la internacionalització del grup Noel; digitalitzar la cadena de valor obtenint un major control de la traçabilitat, assegurant el benestar animal, la qualitat dels nostres productes i la seguretat alimentaria, així com adaptar-nos a les tendències més saludables del mercat”, ha explicat Joan Boix, director general de Noel, al conseller Ramon Tremosa.

Durant la trobada, Joan Boix també ha traslladat al conseller que l’objectiu és dur a terme els projectes plantejats durant els propers tres anys, fins a inicis del 2024, havent-ne completat més de la meitat a finals de 2022.

La visita de Tremosa també ha comptat amb la presència, entre d’altres, del secretari general del Departament d’Empresa i Coneixement, Jordi Cabrafiga; l’assessor del mateix departament, Jordi Serracanta; l’Alcaldessa de Sant Joan les Fonts, Maria Vidal; l’Alcalde i el primer tinent d’Alcalde d’Olot, Josep Berga i Estanis Vayreda; el responsable d’ACCIÓ a les comarques de Girona, Ferran Rodero; el diputat al Parlament de Catalunya, Salvador Vergés; així com altres directius de la companyia entre els quals es trobava la directora general de Noel, Anna Bosch.

La batllessa de Sant Joan les Fonts, Maria Vidal, ha volgut subratllar la importància de tenir empreses com Noel Alimentària en la creació de llocs de treball al municipi i que creen un pol d’atracció. “Una presència forta de la indústria a la Garrotxa és clau per al progrés i el futur”, ha volgut destacar Vidal després d’acompanyar les autoritats en la visita a Noel, que té la seu a Begudà. Part d’aquests fons europeus, segons l'Ajuntament de Sant Joan les Fonts, servirien també per al projecte que Noel té a al municipi, en concret a la mateixa zona del polígon de Begudà, espai i referent d’un gruix destacat de les grans empreses que té a la Garrotxa.

La visita ha finalitzat amb un recorregut per les instal·lacions de la companyia en el mateix recinte de Sant Joan les Fonts.
 
Arxivat a