Variant d'Olot

«No és un vial» aplega a Olot mig centenar de persones en el marc de la #RevoltaVeïnal

Han protestat aquest diumenge, com en diverses localitats catalanes, perquè desapareguin "les falses i anacròniques carreteres urbanes" com la de l'avinguda Sant Jordi

per NacióGarrotxa , Olot, 1 de març de 2021 a les 08:43 |
Els veïns s'han concentrat a la carretera de la Canya, entre Alba Rosa i La Rodona. | @noesunvial.
Aquest diumenge, durant una hora i mitja la carretera de la Canya entre Alba Rosa i La Rodona, a la capital de la Garrotxa, ha estat –amb la convocatòria de la plataforma "No és un vial, és un carrer!"–, per a les persones, en una mostra radical del que la ciutat es deixa perdre en termes de tranquil·litat, seguretat i aire net, pel costum adquirit de donar prevalença absoluta als grans vehicles en el protagonisme viari.

També, s'ha volgut enviar un clar missatge a les administracions que volen mesures urgents que millorin les condicions de vida i redueixin l’impacte del trànsit sobre persones i habitatges. Igualment, per a implicar a la ciutadania en la idea que cal que "tots ens hi posem si volem fer que un altre Olot sigui possible". L'acció d'aquest diumenge a Olot s'ha repetit en altres ciutats catalanes com Barberà del Vallès, Barcelona, Sabadell o Premià de Mar, entre d’altres, en el marc de la campanya #Recuperemlaciutat.

 

La plataforma ha tornat a explicar que a la ciutat, per causa de la xarxa industrial comarcal enmig de la qual es troba, passa necessàriament per la construcció immediata de la variant d’Olot, que permeti canalitzar el trànsit pesant que en aquests moments utilitza simples carrers per transportar-se: la carretera de la Canya, Zamenhoff, Port Bou i l'avinguda Sant Jordi, conformen un vergonyós corredor de mercaderies enmig del nucli urbà més propi de països del tercer món que de Catalunya.

En el mentrestant, reclamen un estudi de mobilitat urgent que millori la circulació i n'apaivagui els efectes negatius, així com la implementació de mesures de pacificació que corregeixin, tant com es pugui, la injustícia que tot el trànsit de més de 9 tones continua emprant només aquest tram per al seu pas.

 
S'ha cridat a la ciutadania, doncs, al gaudi del carrer, i s'hi han vist bicicletes, patins i persones passejant on normalment hi passen centenars de tràilers. La treva ha durat només una hora i mitja.
 

Un altre aspecte de la concentració d'aquest diumenge de «No és un vial, és un carrer!». Foto: @noesunvial.


"Ara cal seguir i nosaltres com a Plataforma hem anunciat que insistirem que s’implementin restriccions al pas de camions i, també, en la col·locació de més defenses verdes, l’arranjament del Pont del Consum, la revisió de la gestió del transport col·lectiu de Teisa, la intensificació dels controls davant els constants excessos de velocitat, la millora de la senyalètica urbana, tan deficient... I, per descomptat, perquè la Generalitat ens construeixin la variant que ens deu des de fa tants anys", assenyalen des de "No és un vial".
 
La propera acció tindrà lloc el 28 de març, dia en el qual tallaran el tram entre el Pont del Consum i la carretera de Santa Pau, amb les mateixes consignes. "Carrer a carrer, volem recuperar el nostre tram, i seguirem durant tres mesos més manifestant-nos cada darrer diumenge. Tothom és convidat a participar-hi!", conclouen.

 

Participació