Trobada virtual de «No És un Vial» amb la candidata socialista Sílvia Paneque

La cap de llista del PSC a les comarques gironines estaria d'acord a segregar la variant d'Olot per a resoldre per la via ràpida el conflicte de mobilitat

Alegre, Paneque i Guix en la trobada virtual amb membres de la plataforma «No és un vial».
Alegre, Paneque i Guix en la trobada virtual amb membres de la plataforma «No és un vial». | @PSColot.
NacióGarrotxa
05 de febrer del 2021
Actualitzat a les 10:22h
Aquest dimecres la plataforma "No és un vial, és un carrer!" ha mantingut una reunió virtual amb la candidata del PSC a les comarques gironines, Sílvia Paneque, per a exposar-li la situació i els punts de vista de la plataformasobre la variant d’Olot i el problema viari que els afecta. També, per a conèixer quina era la posició del partit en tot plegat, de cares a les properes eleccions.
 
Durant la trobada, Paneque ha reconegut a "No és un vial" el fet d’haver situat el tema en l’agenda política de tots els partits, i els ha manifestat que els socialistes són molt conscients de la magnitud del problema que viuen. En la seva opinió “hi ha un ampli consens que aquesta variant d’Olot es farà, i les veus opositores vénen de grups que són minoritaris, que només fan molt de soroll”.  

A la pregunta sobre la possibilitat de segregar la variant d’Olot per a implementar una solució ràpida, el seu partit hi estaria a favor. “Semblava que al principi la Generalitat no ho creia possible, però si s’arribés a aquest punt nosaltres hi votaríem positivament. El nostre posicionament és clar: la variant és necessària. I les al·legacions són molt respectables, però no ens han de fer recular més del que cal. No podem perdre més temps, cal avançar”.
 
Segons Paneque també va dir que “esperar el consens territorial per a fer les coses és complicat. Per això està l’Administració, per a prendre decisions sobre allò que creu adequat pel territori i el bé comú. Si les inversions són necessàries per la qualitat de vida i l’activitat econòmica, com és el vostre exemple, s’han de fer”. “Trobem que els actuals mandataris locals tenen poca autoritat, que des de Govern costa que els facin cas. Ens falta pes polític a Barcelona”, acotava el regidor Josep Guix, que també va intervenir en la trobada virtual.
 
El PSC creu que hi ha alternatives a l’actual mobilitat olotina, però no accepta que aquestes agafin la fórmula de les restriccions que proposem: “El tema és molt municipal i, per tant, subscric l'opinió dels companys d’Olot. Estem d’acord en trobar alternatives internes a la mobilitat, però en limitar el pas, no. L’economia i els llocs de treball van per davant”, va apuntar Paneque.
 
En el que uns i altres estan absolutament d’acord és a revertir l’absurditat dels centenars de trajectes de Teisa que passen buides durant tot el dia pel carrer. “Això cal revisar-ho –va afirmar Josep Guix–. De fet vam demanar a l’equip de govern municipal que tornessin a passar pel carrer Mulleres com abans, però mai no ens n'han donat resposta”.
 
“Hi ha ciutats que experimenten amb sistemes de gestió intel·ligent del transport de passatgers”, va afegir Sílvia Paneque.

Des de la Plataforma creuen que això no hauria de ser una recomanació, hauria de ser llei, i així ho han sol·licitat formalment a la candidata.

 
Arxivat a