Comença el procés participatiu a Sant Joan les Fonts per a definir l’estratègia municipal

S'allargarà, en diverses fases i mitjans (virtuals i presencials), de gener a maig

Sant Joan les Fonts a vista d'ocell.
Sant Joan les Fonts a vista d'ocell. | @santjoanfontsaj.
Redacció
28 de gener del 2021
Actualitzat a les 12:45h
Aquest mes de gener es posa en marxa, durant tres mesos, el procés participatiu per a l’elaboració de l’estratègia municipal de Sant Joan les Fonts. Basada en la col·laboració ciutadana.

Aquest és un pas més després de la creació –el passat mes de desembre– de la Comissió Ciutadana de Seguiment i Avaluació, integrada per una sèrie de persones del municipi que asseguren la transparència i la qualitat democràtica del procés participatiu.

Els mesos de gener i març comença la recollida d’opinions a través de les enquestes virtuals que es es penjaran a l’espai de Participació Ciutadana del web municipal però també a espais físics com l’Ajuntament, la llar d’infants, l’Escola Municipal de Belles Arts i diversos establiments comercials dels tres nuclis del municipi.

 

Cartell de procés participatiu que s'inicia aquest mes de gener. Foto: @santjoanfontsaj.


"A Sant Joan, la Canya i Begudà ens tenim en compte i comptem amb tu"

Hi haurà una nova fase entre els mesos de març i abril que implicarà la creació d’espais participatius de debat al carrer i virtuals per a poder expressar i debatre lliurement les opinions. Ja els mesos d’abril i maig es faran taules de deliberació per àmbits amb taules participatives entorn a agents clau.

El mes de juny és quan s'ha previst que es faci la publicació dels resultats i la incorporació d’esmenes que conduirà al Pla estratègic municipal per als propers dos anys. El procés continuarà amb la implementació i l'avaluació dels resultats.

Potenciar la participació ciutadana és un dels eixos d'aquest mandat a l'Ajuntament. En aquest sentit, s’hi emmarquen els "Quedem a la Plaça?" (suspesos actualment per la Covid, però amb intenció de recuperar-los quan sigui possible) i els diferents canals de comunicació i participació (com les enquestes participatives sobre l’àrea de barbacoes