Crisi econòmica

L’Oficina per a la Reactivació Econòmica de la Garrotxa atén a més de 140 usuaris en tres mesos

Assessora i acompanya persones i empreses en relació a l’impacte de les mesures imposades arran del coronavirus en l’economia i el mercat de treball a la comarca

per NacióGarrotxa, Olot | 26 de gener de 2021 a les 09:26 |
L'Oficina compta amb dues taules: una de gestió i una altra per a les entrevistes. | Xavier Borràs.
L’Ajuntament d’Olot i el Consell Comarcal de la Garrotxa, a través de DinàmiG i amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya van posar en marxa el passat 26 d’octubre un nou servei destinat a les empreses i a la ciutadania en general: l’Oficina per a la Reactivació Econòmica.

L’Oficina respon a la necessitat d’assessorament i acompanyament per a persones i empreses en relació a l’impacte de les mesures imposades arran del coronavirus en l’economia i el mercat de treball a la comarca. De fet, segons l’estudi de DinàmiG realitzat a 317 empreses de la Garrotxa durant el juliol de 2020, aquest servei ja era demandat per un 57,7% de les empreses garrotxines.  

 

En els primers 3 mesos de funcionament del servei, s’han rebut més de 150 consultes de més de 140 usuaris, ja que hi havia persones amb més d’una consulta. Un 75% de les consultes eren relacionades amb ajuts i subvencions que poguessin beneficiar les persones de la comarca afectades per les restriccions o el descens de les vendes a causa de la pandèmia.

També, s’han rebut peticions relacionades amb temes empresarials (10%) que s’han derivat a l’Àrea d’Empresa de DinàmiG i sobre recerca de feina (4%) que han estat derivades a l’Àrea d’Ocupació (Mas les Mates). En menor mesura, s’han rebut consultes sobre l’ajornament del pagament del lloguer de locals, restriccions d’obertura d’establiments a conseqüència de la COVID-19 i sobre el pagament de les taxes d’escombraries, entre d’altres.

 
Quant a sectors, prop del 40% de les consultes han estat realitzades per serveis (estètiques, perruqueries...), el 14% per establiments de restauració, l’11% per comerços i el 8% per empreses del sector cultural. També s’han rebut consultes d’empreses d’activitats turístiques, allotjaments, empreses de distribució o de tecnologia, entre d’altres. Pel que fa a la tipologia d’empresa que s’ha apropat a l’Oficina, el 49% han estat micropimes i el 34% autònoms. La resta han estat consultes realitzes per persones en recerca de feina (5%) i emprenedors (3%).    
 
Les empreses i la ciutadania de la Garrotxa contacten amb l’Oficina principalment a través del telèfon (65%), mentre que un 15% de les consultes arriben per correu electrònic, un 15% dels usuaris acudeixen presencialment al servei i un 5% ho han fet a través de whatsapp.
 
La majoria d’atencions, especialment aquelles que comporten una derivació a un altre servei o administració, tenen un seguiment posterior per part de l’Oficina, que manté un contacte amb l’usuari per poder saber com evoluciona la demanada realitzada i garantir la seva resolució.
 
Actualment, aquest servei ja compta amb més de 140 usuaris de tota la comarca que reben mensualment novetats del seu sector professional a través del correu electrònic o via whatsapp. D’aquesta manera, s’ha convertit en el punt d’atenció per totes les persones que han vist afectada la seva activitat econòmica en temps de pandèmia.
 
L’Oficina per a la Reactivació Econòmica de la Garrotxa és una de les accions incloses en el Pla de Reactivació Econòmica i d’Ocupació d’Olot i la Garrotxa, impulsat per l’Ajuntament d’Olot i el Consell Comarcal.  
 
Per contactar amb aquest servei, es pot trucar al telèfon 972 260 152 (ext. 1), enviar un correu electrònic a reactivacio@dinamig.cat, a través de whatsapp al 616 321 249 o presencialment a les oficines de DinàmiG (demanant cita prèvia), de dilluns a dijous de 9 a 16 hores i divendres de 9 a 14 hores.


Altres notícies que et poden interessar




 


 

Participació