mobilitat

La parada de la TEISA a Barcelona es traslladarà a un nou indret l'any vinent

S'ha previst fer-ho el primer trimestre de 2021, amb la idea que la nova terminal se situï a l'Estació de Sants

per Xavier Borràs , Olot, 26 de novembre de 2020 a les 13:17 |
La parada de la Teisa al xamfrà de Pau Claris amb Consell de Cent. | @AlexHinojo/@Wikipedia.
L'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona han acordat el trasllat de gairebé totes les parades d'autobusos supramunicipals que actualment hi ha a la capital catalana. Aquesta mesura també afectarà la parada de la TEISA que hi ha al xamfrà del carrer de Pau Claris amb Consell de Cent i que opera les línies Barcelona-Camprodon i Barcelona-Olot –en aquest darrer cas pel túnel de Bracons, per Amer o per Banyoles–, que afecten les comarques de la Garrotxa, el Ripollès, el Pla de l'Estany i la Selva.

Fonts de TEISA han comentat a Nació Garrotxa que l'Ajuntament de Barcelona ha proposat a Transports-Gencat mantenir una parada cèntrica a Barcelona per als serveis regulars en què opera la companyia, a prop de l'actual, i perllongar el final del recorregut de les línies fins a l'estació d'autobusos de Sants com a terminal.


Aquesta concreció, però, encara roman pendent. Per una banda, cal tramitar l'expedient administratiu corresponent amb el Departament de Territori i Sostenibilitat (que és qui té la competència en el transport interurbà) i, per una altra banda, cal analitzar l'afectació i modificació dels horaris per a poder fer compatible el servei actual amb els nous recorreguts i el temps necessari de regulació a Sants.

Una de les raons adduïdes des de l'Ajuntament de Barcelona és la prevista remodelació de l'Eixample, ja que es vol convertir els nexes d'unió de molts carrers i xamfrans d'aquesta àrea en petites places, un disseny urbà que s'allunya de l'origen del Pla Cerdà –segons els col·lectius que s'hi oposen– i que causa forta polèmica a la ciutat.


També, s'afectarien les parades de busos que hi ha a la ronda Universitat, amb les línies de Lleida, Berga i Puigcerdà, Olesa-Manresa, Castelldefels-Port Ginesta, Maresme no exprés i Garraf. Les administracions encara no han detallat on es traslladarà cada línia però està previst que algunes ho facin a altres estacions de la ciutat, com l'estació del Nord, Fabra i Puig i Sants.

"La reordenació pretén millorar l’eficiència de les línies, oferir una millor experiència de viatge als usuaris i alhora minimitzar la pressió de l’estacionament i parada d’autobusos en els àmbits centrals de la ciutat", asseguren des de l'Ajuntament.


Amb l’acord de reordenació a la ronda de la Universitat només hi restaran 4 línies, que es traslladaran de manera provisional a plaça Catalunya i plaça Universitat mentre s’executin les obres de transformació de la ronda. Són les de Maresme exprés i Castelldefels.

El canvi arriba després d'anys de queixes dels veïns de la Ronda Universitat pels efectes negatius del trànsit de vehicles per aquesta via. A banda de retirar parades de línies supramunicipals, l'Ajuntament ja ha presentat un pla urbanísitc per ampliar les voreres i reduir els carrils de circulació.

A banda de la intervenció a la ronda de la Universitat i al carrer de Pau Claris, la Generalitat de Catalunya també han acordat el trasllat de les parades terminals de 5 línies més, situades a punts cèntrics de la ciutat on es generava també un impacte sobre l’entorn. Es tracta de les línies d'Amposta, Tortosa i Batea, Salou, Reus, Cambrils i Tarragona i Vic.

 

Participació