La parada de la TEISA a Barcelona es traslladarà a un nou indret l'any vinent

S'ha previst fer-ho el primer trimestre de 2021, amb la idea que la nova terminal se situï a l'Estació de Sants

La parada de la Teisa al xamfrà de Pau Claris amb Consell de Cent.
La parada de la Teisa al xamfrà de Pau Claris amb Consell de Cent. | @AlexHinojo/@Wikipedia.
26 de novembre del 2020
Actualitzat a les 16:02h
L'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona han acordat el trasllat de gairebé totes les parades d'autobusos supramunicipals que actualment hi ha a la capital catalana. Aquesta mesura també afectarà la parada de la TEISA que hi ha al xamfrà del carrer de Pau Claris amb Consell de Cent i que opera les línies Barcelona-Camprodon i Barcelona-Olot –en aquest darrer cas pel túnel de Bracons, per Amer o per Banyoles–, que afecten les comarques de la Garrotxa, el Ripollès, el Pla de l'Estany i la Selva.

Fonts de TEISA han comentat a Nació Garrotxa que l'Ajuntament de Barcelona ha proposat a Transports-Gencat mantenir una parada cèntrica a Barcelona per als serveis regulars en què opera la companyia, a prop de l'actual, i perllongar el final del recorregut de les línies fins a l'estació d'autobusos de Sants com a terminal.

Aquesta concreció, però, encara roman pendent. Per una banda, cal tramitar l'expedient administratiu corresponent amb el Departament de Territori i Sostenibilitat (que és qui té la competència en el transport interurbà) i, per una altra banda, cal analitzar l'afectació i modificació dels horaris per a poder fer compatible el servei actual amb els nous recorreguts i el temps necessari de regulació a Sants.

Una de les raons adduïdes des de l'Ajuntament de Barcelona és la prevista remodelació de l'Eixample, ja que es vol convertir els nexes d'unió de molts carrers i xamfrans d'aquesta àrea en petites places, un disseny urbà que s'allunya de l'origen del Pla Cerdà –segons els col·lectius que s'hi oposen– i que causa forta polèmica a la ciutat.

També, s'afectarien les parades de busos que hi ha a la ronda Universitat, amb les línies de Lleida, Berga i Puigcerdà, Olesa-Manresa, Castelldefels-Port Ginesta, Maresme no exprés i Garraf. Les administracions encara no han detallat on es traslladarà cada línia però està previst que algunes ho facin a altres estacions de la ciutat, com l'estació del Nord, Fabra i Puig i Sants.

"La reordenació pretén millorar l’eficiència de les línies, oferir una millor experiència de viatge als usuaris i alhora minimitzar la pressió de l’estacionament i parada d’autobusos en els àmbits centrals de la ciutat", asseguren des de l'Ajuntament.

Amb l’acord de reordenació a la ronda de la Universitat només hi restaran 4 línies, que es traslladaran de manera provisional a plaça Catalunya i plaça Universitat mentre s’executin les obres de transformació de la ronda. Són les de Maresme exprés i Castelldefels.

El canvi arriba després d'anys de queixes dels veïns de la Ronda Universitat pels efectes negatius del trànsit de vehicles per aquesta via. A banda de retirar parades de línies supramunicipals, l'Ajuntament ja ha presentat un pla urbanísitc per ampliar les voreres i reduir els carrils de circulació.

A banda de la intervenció a la ronda de la Universitat i al carrer de Pau Claris, la Generalitat de Catalunya també han acordat el trasllat de les parades terminals de 5 línies més, situades a punts cèntrics de la ciutat on es generava també un impacte sobre l’entorn. Es tracta de les línies d'Amposta, Tortosa i Batea, Salou, Reus, Cambrils i Tarragona i Vic.
Arxivat a