«No és un Vial» d'Olot protestarà avui pel rebuig a la moció contra el trànsit pesant

A les set del vespre convoquen a una manifestació en què tallaran l’avinguda Sant Jordi en un dels dos punts on "manca el senyal que iguala els nostres drets amb els de la resta de la ciutat"

«No és un vial» tallarà el trànsit en aquest punt del giravolt de la Solfa.
«No és un vial» tallarà el trànsit en aquest punt del giravolt de la Solfa. | @noesunvial.
NacióGarrotxa
18 de novembre del 2020
Actualitzat a les 11:05h
Aquest dimecres, a les set del vespre, diversos membres de la plataforma "No és un vial, és un carrer!" duran a terme una acció de protesta amb el tall del trànsit de l’avinguda Sant Jordi d'Olot a l’alçada de la rodona de la Solfa. Serà una manifestació en format reduït, tot seguint les directrius de precaució que obliga l’actual situació sanitària, "però amb la mateixa contundència i convicció de sempre, fent ben visibles les nostres causes", tal com assenyalen en un comunicat.

El punt escollit no és casual: és un dels extrems del tram on manca el senyal que igualaria els  drets dels veïns de l'avinguda als de la resta de la ciutat, tot impedint que els camions de més de 9 tones la travessin. "No volem ser diferents perquè el nostre és un carrer com els altres, per molt que algunes persones s’entestin a seguir anomenant-lo equivocadament com a vial. Ni tècnicament, ni en la denominació oficial ho ha estat, no ho és, i mai ho serà", assenyalen.

Per aquest motiu, al passat ple de l’Ajuntament d’Olot, tal com va informar NacióGarrotxa, van presentar una moció per abordar les restriccions d'aquest trànsit pesant en una fórmula de mínims a partir de dies i franges horàries. La proposta va comptar amb el vot favorable d’ERC, el negatiu de Junts per Catalunya, i les abstencions del PSC i la CUP i, per tant, va ser rebutjada.

Avui, la plataforma escenificarà el disgust al respecte amb els mateixos arguments que van suportar la moció: el dret a viure en un entorn urbà saludable, la defensa del patrimoni personal davant la massificació improcedent de la via i la necessitat de replantejar una mobilitat ancorada en el passat, "que ens ha condemnat a 30 anys d’abandonament i de greuges".

Tot el que havíem de dir està recollit en aquella moció, en el decàleg que es troba al web i en la profusa literatura que han anat generant durant l’any i mig de vida de la Plataforma. "Sabem que els temps i els estudis tècnics ens aniran donant la raó, com ja ho estan fent, i seguirem lluitant per la pacificació del trànsit al tram de la manera més eficaç i prompta possible", conclouen els convocants.
Arxivat a