Comerç

La pandèmia desvetlla l'interès del consumidor pel producte de proximitat

El consum d'aliments es manté relativament estable però creix lleugerament en el cas de la fruita i les verdures

per Redacció, 12 de novembre de 2020 a les 08:10 |
Imatge d'un mercat. | Martí Urgell.
Aquesta informació es va publicar originalment el 12 de novembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les mesures imposades arran de la Covid-19 han fet augmentar la preferència per als productes locals, les botigues de proximitat i els aliments duradors i, també, ha comportat que els consumidors siguin més sensibles amb el preu. igualment, s'ha notat un increment de la freqüència a l'hora d'anar a comprar, de la despesa en la compra i una tendència a un major emmagatzematge d'aliments.

El consum alimentari s'ha mantingut relativament estable tot i que ha crescut lleugerament en productes com ara la fruita i les verdures. D'altra banda, també s'ha reduït el malbaratament d'aliments, especialment d'aquests dos productes.


Així es desprèn de l'estudi sobre l'impacte de la covid-19 en els hàbits alimentaris encarregat pel Departament d'Agricultura i que ha realitzat el CREDA-UPC-IRTA.

L'estudi ha permès identificar canvis en les formes de compra, consum, dieta i malbaratament d'aliments com a conseqüència de la crisi sanitària, que en molts casos han vingut per quedar-se, segons ha assenyat la consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, durant la presentació del treball. Els resultats s'han obtingut a partir de 1.200 enquestes efectuades entre els mesos de maig i juny, 500 de les quals a consumidors catalans, i la resta d'altres territoris de l'Estat.


Un 20% dels catalans augmenta el seu interès pel producte local

Entre els canvis d'hàbits detectats, destaquen que un 19,6% dels catalans (18,5% a resta de l'Estat) ha augmentat bastant o molt el seu interès pel producte local. Així mateix, un 5,3% dels catalans (4,80% a resta de l'Estat) ha disminuït la compra d'aliments en hipermercats i supermercats, mentre un 4,8% han augmentat la compra a les botigues d'aliments de barri per "evitar les aglomeracions en les grans superfícies i fer costat als petits comerços locals", segons ha assenyalat el director del CEDA-UPC-IRTA, José María Gil.


Altrament, un 20% dels catalans ha reduït la seva freqüència de compra d'aliment, un 23% a resta de l'Estat. Per reduir el contacte amb la gent, un 77,50% dels consumidors fan la compra una vegada a la setmana o menys, mentre abans de la pandèmia eren el 57,10%. L'estudi també posa de relleu que un 23% dels catalans (19,8% a resta de l'Estat) ha augmentat bastant o molt la seva despesa en la compra d'aliments amb la Covid-19, mentre un 16,6% (16,1% a l'Estat) ha augmentat bastant o molt l'emmagatzematge d'aliments en les seves llars. El treball també ha constatat que el consumidor és ara més sensible amb el preu dels aliments.

Creix el consum de fruita i verdures i cau el malbaratament alimentari 

Pel que fa a la dieta, tant a Catalunya com a la resta de l'estat espanyol el consum dels diferents aliments s'ha mantingut relativament estable durant la Covid-19, amb alguns increments lleugers en alguns aliments com ara la fruita i les verdures, el consum de les quals ha crescut un 19%.


Altres notícies que et poden interessar




​ 


 

Participació