03
de novembre
del
2020
Actualitzat
a les
11:59h
El portaveu de Catalunya En Comú Podem a la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya, David Cid, ha registrat aquest dilluns una bateria de preguntes sobre la variant d'Olot una vegada analitzats a fons els estudis informatiu i d'impacte ambiental i de manera coordinada amb les entitats ecologistes garrotxines Salvem les Valls i el Centre per a la Sostenibilitat Territorial (CST).
El primer d’octubre passat es va publicar al DOGC l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental de la variant d’Olot, que va des del final de la nova possible variant de les Preses-la Vall d'en Bas fins a la connexió amb l’autovia A-26.
Després d'analitzar-ho, els Comuns i les entitats corroboren que “existeixen motius per a redefinir o, fins i tot, aturar aquest projecte”. Alguns d’aquests motius, entre d’altres exposats a la bateria de preguntes del diputat David Cid, són que “aquests estudis estan basats en un estudi de trànsit incorrecte i erroni, amb un cost excessiu en el context d’emergència climàtica, a més que s’incompliria la Llei 16/2017 del canvi climàtic, afectaria el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i produiria greus conseqüències en el paisatge”.
Els Comuns també coincideixen amb Salvem les Valls en què “no és un projecte pensat per a la mobilitat de la població de la zona”. I el més important, que per tal d’afrontar una obra d’aquestes característiques “prèviament cal estudiar en profunditat com millorar la mobilitat de la població i com establir mesures per tal de reduir els desplaçaments en vehicle motoritzat. Així doncs cal fer un pla de mobilitat en consonància i que s’alineï amb els objectius medi ambiental 2030 i compliment de la Llei 16/2017 del canvi climàtic”, conclouen.
Per la seva banda, la plataforma de defensa d’espais naturals de la Vall d’en Bas, Salvem les Valls, ja ha anunciat que presentarà al·legacions i demana un espai de diàleg per tal de “poder elaborar un nou pla sectorial urbanístic comarcal de polígons industrials amb l’objectiu de millorar les condicions d’accessibilitat dels treballadors i el trànsit pesat, sempre afavorint i promovent els mitjans de mobilitat més sostenibles, i elaborar una pla de mobilitat comarcal participatiu on hi siguin representades les diverses veus i posicions, amb l’objectiu de limitar la dependència al vehicle motoritzat privat, i així reduir el trànsit de cotxes, i per regular el pas de camions per aquestes vies tal com aconsella l’informe del Grup Intergubernamental d'Experts en Canvi Climàtic del 2018 i, per tant, la LLEI 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic.”
Salvem les Valls ha endegat una petició per recollir 500 signatures, ja aconseguides, a la plataforma Change.org en suport a la seva al·legació a l'estudi informatiu de la variant d'Olot, per adreçar-la al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
Preguntes de Catalunya En Comú Podem sobre la variant d'Olot
▪ Per què l’estudi de trànsit és un estudi del Ministerio de Fomento de 2010?
▪ El Govern es dóna per vàlid el creixement acumulatiu de 1’44 10 anys després de la realització de l’estudi de trànsit de 2010?
▪ Per què el Govern no es planteja infraestructes menys agressives on hi ha un Parc Natural?
▪ Pensa el Govern establir un marc de diàleg amb entitats i ciutadania per tal d’afrontar el repte de mobilitat de la zona?
▪ Creu el Govern que l’estudi informatiu i d’impacte ambiental publicats estan en línia amb el que diu la Llei 16/2017 del canvi climàtic?
▪ El Govern té les dades correctes del trànsit rodat de la zona?
▪ Quin cost ha tingut fins ara l'elaboració d'aquests informes?
▪ Quin pressupost hi ha previst per executar aquest projecte?
▪ El Govern creu que destruir el territori per construir vies per a vehicles rodats motoritzats és la manera de complir amb la Llei del canvi climàtic?
▪ El Govern creu que aquest projecte és adequat en el context d'emergència climàtica?
▪ Quin cost ha tingut fins el moment l’elaboració d’aquests informes?
▪ Quin pressupost hi ha previst per executar aquest projecte?
▪ El Govern creu que destruir el territori per construir vies per a vehicles rodats motoritzats és la manera de complir amb la Llei del canvi climàtic?
▪ El Govern creu que aquest projecte és adequat en el context d’emergència climàtica?
El primer d’octubre passat es va publicar al DOGC l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental de la variant d’Olot, que va des del final de la nova possible variant de les Preses-la Vall d'en Bas fins a la connexió amb l’autovia A-26.
Després d'analitzar-ho, els Comuns i les entitats corroboren que “existeixen motius per a redefinir o, fins i tot, aturar aquest projecte”. Alguns d’aquests motius, entre d’altres exposats a la bateria de preguntes del diputat David Cid, són que “aquests estudis estan basats en un estudi de trànsit incorrecte i erroni, amb un cost excessiu en el context d’emergència climàtica, a més que s’incompliria la Llei 16/2017 del canvi climàtic, afectaria el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i produiria greus conseqüències en el paisatge”.
Els Comuns també coincideixen amb Salvem les Valls en què “no és un projecte pensat per a la mobilitat de la població de la zona”. I el més important, que per tal d’afrontar una obra d’aquestes característiques “prèviament cal estudiar en profunditat com millorar la mobilitat de la població i com establir mesures per tal de reduir els desplaçaments en vehicle motoritzat. Així doncs cal fer un pla de mobilitat en consonància i que s’alineï amb els objectius medi ambiental 2030 i compliment de la Llei 16/2017 del canvi climàtic”, conclouen.
Per la seva banda, la plataforma de defensa d’espais naturals de la Vall d’en Bas, Salvem les Valls, ja ha anunciat que presentarà al·legacions i demana un espai de diàleg per tal de “poder elaborar un nou pla sectorial urbanístic comarcal de polígons industrials amb l’objectiu de millorar les condicions d’accessibilitat dels treballadors i el trànsit pesat, sempre afavorint i promovent els mitjans de mobilitat més sostenibles, i elaborar una pla de mobilitat comarcal participatiu on hi siguin representades les diverses veus i posicions, amb l’objectiu de limitar la dependència al vehicle motoritzat privat, i així reduir el trànsit de cotxes, i per regular el pas de camions per aquestes vies tal com aconsella l’informe del Grup Intergubernamental d'Experts en Canvi Climàtic del 2018 i, per tant, la LLEI 16/2017, de l'1 d'agost, del canvi climàtic.”
Salvem les Valls ha endegat una petició per recollir 500 signatures, ja aconseguides, a la plataforma Change.org en suport a la seva al·legació a l'estudi informatiu de la variant d'Olot, per adreçar-la al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
Preguntes de Catalunya En Comú Podem sobre la variant d'Olot
▪ Per què l’estudi de trànsit és un estudi del Ministerio de Fomento de 2010?
▪ El Govern es dóna per vàlid el creixement acumulatiu de 1’44 10 anys després de la realització de l’estudi de trànsit de 2010?
▪ Per què el Govern no es planteja infraestructes menys agressives on hi ha un Parc Natural?
▪ Pensa el Govern establir un marc de diàleg amb entitats i ciutadania per tal d’afrontar el repte de mobilitat de la zona?
▪ Creu el Govern que l’estudi informatiu i d’impacte ambiental publicats estan en línia amb el que diu la Llei 16/2017 del canvi climàtic?
▪ El Govern té les dades correctes del trànsit rodat de la zona?
▪ Quin cost ha tingut fins ara l'elaboració d'aquests informes?
▪ Quin pressupost hi ha previst per executar aquest projecte?
▪ El Govern creu que destruir el territori per construir vies per a vehicles rodats motoritzats és la manera de complir amb la Llei del canvi climàtic?
▪ El Govern creu que aquest projecte és adequat en el context d'emergència climàtica?
▪ Quin cost ha tingut fins el moment l’elaboració d’aquests informes?
▪ Quin pressupost hi ha previst per executar aquest projecte?
▪ El Govern creu que destruir el territori per construir vies per a vehicles rodats motoritzats és la manera de complir amb la Llei del canvi climàtic?
▪ El Govern creu que aquest projecte és adequat en el context d’emergència climàtica?