L’Ajuntament d'Olot inicia una campanya de suport al sector de la restauració

Amb l'Associació d'Hostalatge de la Garrotxa i el suport de DinàmIG s’ha acordat fer una promoció per a fer conèixer els establiments que faran servei a domicili o menjar per emportar

Gerard Xifra, president de l'Associació d'Hostalatge de la Garrotxa.
Gerard Xifra, president de l'Associació d'Hostalatge de la Garrotxa. | Martí Albesa.
15 d'octubre del 2020
Actualitzat a les 14:30h
L'anunciada resolució sobre el tancament amb pany i forrellat de tots els bars i restaurants del país, que hauria d'entrar en vigor aquesta mitjanit, encara no s'ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i a l'Associació d'Hostalatge de la Garrotxa (AHG) els ha caigut com un gerro d'aigua freda, amb una temporada d'estiu breu en què havien començat a aixecar el cap després del confinament per l'estat d'alarma imposat arran de la pandèmia de la Covid-19.

Potser, per això, l'Ajuntament d'Olot ha pensat a iniciar un seguit de mesures per a continuar donant suport al sector de la restauració, tal com han fet saber aquest matí en seu consistorial el regidor de Promoció d’Olot, Estanis Vayreda, i el president de l’AHG, Gerard Xifra.

En primer lloc, s’ha acordat llançar una campanya de promoció per a donar a conèixer els establiments que faran servei a domicili o menjar per emportar. A banda, aquest divendres s’iniciarà el rodatge d’un vídeo promocional per tal de donar visibilitat a l’activitat d’aquests negocis i, al mateix temps, animar a la població a fer ús d’aquests serveis. 

Mentre per a Vayreda es tracta de donar suport, tant com es pugui, al sector de la restauració –tot i l que "les capacitats econòmiques de l'Ajuntament cada cop són més limitades–, que ara tornarà a rebre amb el nou paquet de mesures del Govern, per a Gerard Xifra plou sobre mullat i si més es tracta, amb aquesta campanya, de donar "un missatge als establiments que es pot generar activitat i, si més no, buidar neveres i cobrir costos". Per al president de l'AHG els establiments encara estan definint quina oferta podran fer i estudien els ERTO més viables si, com temen, la prohibició d'obrir els negocis s'allarga.

DinàmiG s'encarregarà de l'assessorament al sector i també de la campanya de difusió.

Una nova plataforma gastronòmica de la Garrotxa

Una altra de les mesures acordades és la informació de les ajudes que puguin sortir dirigides al sector. Des de l’Oficina de Reactivació Econòmica -que està a punt d’obrir les seves portes a DinàmiG- s’oferirà assessorament als responsables de bars i restaurants perquè puguin acollir-se a les convocatòries d’ajuts directes i altres línies extraordinàries adreçades al sector.   
 
L’Ajuntament d’Olot continuarà treballant amb l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa per tal de trobar noves mesures que permetin continuar ajudant al col·lectiu (les dades de recuperació econòmica i assenyalen que sectors com la restauració i equipament per a la persona són encara lluny dels nivells de l’estiu de l’any passat, un 20% inferiors a causa dels efectes provocats per la pandèmia de la COVID).
 
També s’ha començat a dissenyar una Plataforma gastronòmica de la Garrotxa en línia que fomenti la promoció i compra del producte local de qualitat i la gastronomia. El projecte proposa incloure la restauració, els establiments i els productors agroalimentaris de la comarca. Es podrà tenir a l’abast de la mà i en un espai únic l’oferta de restaurants de la comarca i quines especialitats ofereixen, així com els productes agroalimentaris de proximitat, qui n’és el productor i on es poden comprar.  

Aquestes accions s’afegeixen a les que l’Ajuntament d’Olot ha posat en marxa aquests últims mesos adreçades a aquest sector, des de l’inici de l’estat d’alarma per la COVID. El Consistori no ha cobrat la taxa d'ocupació de terrasses a la via pública a tots els bars i restaurants i ha ofert la possibilitat d'ampliació de terrasses (sense haver de pagar drets) per poder conciliar les mesures de protecció de la salut i la recuperació econòmica. També s’ha permès la col·locació de noves terrasses a establiments d'hostaleria i restauració i l'obertura d'espais de degustació a establiments comercials (que no tinguin la llicència de bar o restaurant) i que elaborin productes artesanals.
 
Els propietaris de bars i restaurants també van poder-se acollir als Ajuts Olot 500, la línia de subvencions que l’Ajuntament d’Olot va impulsar per ajudar a reactivar les empreses, negocis i activitats econòmiques de la ciutat afectades per la crisi de la COVID-19. El Consistori va fer efectives les  ajudes de 500 euros a 373 sol·licitants, el que ha suposat un import total de 186.500 euros.
 
Més de 150 establiments s’han apuntat a la campanya de difusió que l’Ajuntament d’Olot ha posat a disposició de comerços, restaurants i empreses de serveis de la ciutat. Des del Consistori se’ls ha facilitat espais en alguns mitjans de comunicació de forma gratuïta. Es tracta de noves accions del Pla de Reactivació Econòmica i l’Ocupació d’Olot i la Garrotxa. Un total de 122 propostes acordades a la Taula de Treball de Grups Municipals per continua impulsant i donant suport al teixit empresarial de la ciutat afectat per les conseqüències i la crisi de la pandèmia de la COVID-19.