Pla de reactivació

Nova campanya en alguns mitjans de comunicació local d'Olot per a afavorir el comerç i la restauració

Aquesta nova acció –que forma part del Pla de reactivació– s’uneix a la campanya de promoció del comerç de proximitat "Triem a prop, donem vida a Olot"

per Xavier Borràs , Olot, 21 d'agost de 2020 a les 09:29 |
La presentació de la iniciativa al Saló de Sessions de l'Ajuntament d'Olot. | Foto: Martí Albesa.
L’Ajuntament d’Olot continua impulsant i donant suport al teixit empresarial de la ciutat afectat per les conseqüències imposades arran de la crisi de la pandèmia de la Covid-19. Seguint les accions previstes en el Pla de reactivació econòmica i d’ocupació d’Olot i la Garrotxa, l’Ajuntament ha iniciat una altra de les 122 mesures previstes amb l’objectiu de pal·liar els efectes de la crisi pel coronavirus als diferents sectors econòmics de la ciutat.  
 

D’aquesta manera, a partir de la setmana vinent, els establiments comercials, empreses de restauració i serveis de la ciutat rebran una carta on se’ls oferirà la possibilitat de disposar d’espais, de forma gratuïta, a diferents mitjans de comunicació locals amb què l'Ajuntament ja té convenis pressupostats. Podran aparèixer a Ràdio Olot, Olot Televisió i la Comarca sense cap mena de cost per part de l’establiment, tal com van explicar aquest dijous al Saló de Sessions del Consistori el regidor de Promoció de la Ciutat, Estanis Vayreda, i la regidora de Comerç, Gemma Canalias, junt amb Neus Asin, de Ràdio Olot, Albert Brosa, d’Olot Televisió, i Òscar Cabana, de La Comarca.
 

El regidor Estanis Vayreda va destacar que es tracta de donar espai a tothom qui es presenti a la campanya. Foto: Martí Albesa.


L’Ajuntament ha decidit destinar a les botigues, bars i restaurants que vulguin els espais que s’havien contractat aquest any per a donar a conèixer els diferents esdeveniments de ciutat que no s’han pogut realitzat a causa de la Covid-19. D’aquesta manera, els negocis podran ampliar la seva difusió amb deu falques a través de Ràdio Olot, un espai informatiu a Olot Televisió per a explicar la seva activitat o bé amb un anunci a La Comarca. Els comerços que hi estiguin interessats s’hauran de posar en contacte amb els responsables de DinamiG que gestionaran les diferents accions de comunicació.  

Segons Estanis Vayreda la campanya pretén recuperar tant com sigui possible que tothom compri i consumeixi a la ciutat i, també, incrementar el nombre de consumidors d'altres territoris, com els d'Osona, d'altres comarques gironines o de la Catalunya del Nord.


L’Ajuntament d’Olot assumirà els costos d’aquestes activitats publicitàries amb la voluntat que les accions serveixin com un nou impuls i una forma més de fer visible l’ampli comerç local de la ciutat.  
 

Aquesta nova acció que forma part del Pla de Reactivació s’uneix a la campanya de promoció del comerç de proximitat "Triem a prop, donem vida a Olot" impulsada per l’Ajuntament d’Olot amb el suport de Dinàmig i l’Associació de Comerciants d’Olot per a fomentar el consum al comerç de la ciutat, posa en relleu el seu paper com a clar dinamitzador i generador de vida. D’aquesta manera i cada setmana, els veïns que facin arribar o comparteixin a les seves xarxes socials les compres als negocis de la ciutat poden optar a guanyar un val de regal de 50 euros.  
 
En aquest sentit, la dinamització del territori, el reforç comunicatiu del comerç local i el desenvolupament del turisme són alguns dels principals pilars d’aquest document que té la voluntat de pal·liar els efectes de la crisi pel coronavirus.


Altres mesures acordades en el Pla de reactivació econòmica i d’ocupació d’Olot i la Garrotxa, segons Estanis Vayreda, són el reforç de la botiga de Turisme d’Olot mitjançant la promoció d’artesans, artistes i associacions del territori, així com campanyes de promoció conjuntes amb els diversos museus de la ciutat, la renovació de la pàgina web de Turisme Olot, la creació de nous espais digitals que ajudin a promocionar l’economia de la comarca així com campanyes de màrqueting i a les xarxes socials per a atreure més visitants, entre moltes altres iniciatives.







 

 

Participació