Isidre Gavín a No és un Vial: «Avui és un dia bo per a la variant d'Olot»

La plataforma veïnal demanarà que es restringeixi la circulació de vehicles pesants per l'avinguda Sant Jordi abans no comencin les obres

La plataforma vol que s'eviti el pas de vehicles pesants per l'avinguda Sant Jordi.
La plataforma vol que s'eviti el pas de vehicles pesants per l'avinguda Sant Jordi. | @noesunvial.
29 de juliol del 2020
Actualitzat a les 9:38h
"Avui és un dia bo per la variant d'Olot", ha afirmat Isidre Gavín –secretari d’Infraestructures i Mobilitat–  en encetar la reunió privada amb la Plataforma No és un vial, és un carrer!, una trobada duta a terme a l'Ajuntament d'Olot, tot acomplint la promesa feta per ell i pel director general, Xavier Flores, fa uns mesos, de tornar-los la visita que es va fer a la seu del Departament, a Barcelona.

"Tenim prevista l'exposició pública del tram de l'Hostal del Sol al setembre, creiem que amb garantíes de consens, i per tant al novembre ens comprometem a encarregar el projecte constructiu. I farem que aquest s'inclogui en l'ajut al pla de reactivació econòmica que vindrà d'Europa arran de la Covid-19", asseguren que els ha comentat Gavín.
 
La feina de pressió de la plataforma sembla que dóna fruits, i Territori i Sostenibilitat ho reconeix quan afirma que "a través vostre vam tenir clarament la percepció del neguit de la gent per a solucionar el problema del trànsit d'Olot. Actualment, podem dir que l'estudi informatiu del tram est està acabat i amb 4 alternatives, el de les al·legacions de la variant de Les Preses, també, i a més, com sabeu hem posat en marxa un estudi de la qualitat de l'aire del qual aviat en coneixerem els resultats". 

Amb aquestes notícies i la seva insistència a assegurar que "es tracta d'un projecte prioritari per a nosaltres, al qual dediquem molts esforços", tant ell com Flores deixaven clar als representants de No és un Vial que aquest cop sí, que la Generalitat ha posat la directa per a fer rutllar les diferents fases necessàries per a la resolució del major problema viari de la nostra ciutat, de la comarca i de totes les comarques gironines. 
 

Els membres de la plataforma a l'Ajuntament d'OLot amb el batlle i els representants del Govern. Foto: @olotuit.

I vistes totes, com deia un dels veïns de més edat, també es confirma que els ciutadans havien anat "molt enganyats per les administracions anteriors quant a treballs i terminis". Segons la plataforma, no ha estat fins a la seva aparició, la implicació d'un equip municipal amb ganes de veritat de resoldre l'atzucac, i uns representants de Territori conscienciats i que van per feina, que s'ha posat fil a l'agulla per a avançar.

"Amb les eines per a fer els projectes constructius, preveiem licitar-los l'any vinent", els ha dit Isidre Gavín, i el batlle d'Olot, Pep Berga, ho ha reblat: "Segueixo amb la idea que les màquines puguin entrar a treballar durant el 2022". 
 
Això voldria dir, del punt de vista de la plataforma veïnal, que en el millor dels escenaris hi ha per davant encara uns quants anys de patir penes en clau de trànsit pesant, motiu pel qual han aprofitat per a anunciar, tant als representants municipals com als de la Generalitat, la intenció de sol·licitar restriccions a la circulació de determinats vehicles dins el nucli urbà, del qual no cal recordar que l'avinguda Sant Jordi en forma part plenament.
Arxivat a