El Consell dels Infants d'Olot presenta 15 propostes per al ple posposat a la tardor

Els 350 alumnes de 5è de primària creuen que tant cal aprofitar les oportunitats de les noves tecnologies com evitar-ne una excessiva dependència

Els representants dels alumnes a la Torre Malagrida aquest passat gener.
Els representants dels alumnes a la Torre Malagrida aquest passat gener. | @olotuit.
NacióGarrotxa
11 de juny del 2020
Actualitzat a les 9:02h
El Consell dels Infants d'Olot del curs 2019-2020 va triar com a temàtica enguany la de les noves tecnologies. Des del mes d'octubre els alumnes han estat dialogant i debatent sobre aquest tema en totes les aules de 5è de totes les escoles de la ciutat. En paral·lel, dos representants de cada aula han participat també en les «Trobades de coordinació representants» per a garantir la coherència de les diverses diagnosis i propostes.

21829
El Consell dels Infants d’Olot és el principal òrgan participatiu estable dels infants de la ciutat. En formen part els 350 alumnes de 5è de primària de totes les escoles d’Olot, que cada curs s’organitzen per a treballar una temàtica concreta triada per ells, en aquesta ocasió les noves tecnologies. A final de curs, presenten les propostes en un plenari municipal davant l’equip de govern i la resta de regidors i regidores.

Durant el plenari, s’estudien les propostes i el govern municipal decideix quines pot tirar endavant. A causa de les restriccions causades per l’epidèmia de Covid-19, aquest plenari s’ha ajornat fins passat l'estiu. Per aquest motiu, des del Consell d’Infants s’ha decidit fer-les públiques a final de curs, independentment de la data del plenari.

Cal destacar que les propostes s'adrecen tant a aprofitar les noves oportunitats que ofereixen les tecnologies (per exemple de cara a l’atenció a la diversitat, o a la sostenibilitat mediambiental), com a evitar-ne una excessiva dependència.
 
Les propostes del Consell dels Infants d’Olot 2019-2020

[El redactat és dels propis infants.)
 
    1.    Parc d’aventura amb espai per animals domèstics i que s’hi organitzin concursos anuals per tal que hi participin diferents nens i nenes.
    2.    Robots que puguin ajudar a les persones amb mobilitat reduïda a dutxar-se, a menjar, i a netejar la roba, els plats i la casa. Robots que ajudin  al personal mèdic i d’infermeria a fer les seves tasques.
    3.    Fer els parcs adaptats per a persones amb diversitat funcional. Que les escoles també estiguin adaptades. Treure barreres arquitectòniques, posant rampes a les voreres i al costat de les escales, i posar semàfors que «pitin» per a les persones cegues. Valorar de posar una tablet/gps al mig de la ciutat que indiqui els punts claus de la ciutat d’Olot amb tots els llenguatges.
    4.    Un espai com una «ludoteca» que el deixen material d’esport (cordes, pilotes, bicicletes, patins...) i jocs (jocs de taula, xarranca...). Si no es tornés el material, hi hauria un «xip» de tecnologia per poder-lo localitzar. També s’hauria de poder gestionar a través d’una plataforma on-line.
    5.    Que a l’Oficina de Turisme (i altres punts importants de la ciutat) donin un dispositiu que parli varis idiomes i que expliqui els llocs importants d’Olot. Perquè les persones no se’l quedin haurien de deixar el DNI.
    6.    Que hi hagi autobusos elèctrics o híbrids (poc contaminants) que portin les persones a les fàbriques. Els venen de fora d’Olot haurien d’aparcar fora d’Olot i el bus els portaria.
    7.    Reforçar la producció local i les energies renovables (més plaques solars als sostres de les escoles i/o instal·lacions municipals...), l’estalvi energètic i la reducció de contaminació. Ho ha de fer l’ajuntament implicant constructores i ciutadania.
    8.    Cotxes, bicis i patins elèctrics públics que es puguin llogar.
    9.    Un servei per desplaçar-se per la ciutat d’Olot amb bicicleta.
    10.    Un servei que et permet llogar una bicicleta i desplaçar-te o visitar la ciutat d’Olot.
    11.    App informativa per a reciclar bé (vinculat posteriorment a possibles recompenses/descomptes o a penalitzacions).
    12.    Passos de vianants il·luminats i amb pilones.
    13.    Que tots els alumnes de primària i secundària tinguin un portàtil per treballar i fer deures. Aquests portàtils es carregaran amb plaques solars instal·lades a les escoles.
    14.    Produir energies renovables per a subministrar a edificis públics.
    15.    Adaptar voreres i il·luminar passos de vianants.
 
La dinamització de les sessions de treball del Consell d’Infants, tant les dutes a terme a l’aula com les trobades de representants, ha estat a càrrec de la cooperativa garrotxina Resilience Earth, amb el suport i la supervisió de l’Institut Municipal d’Educació i Joventut (IME) de l’Ajuntament d’Olot. Gairebé totes les sessions es van acabar just abans de l’inici del confinament escolar, i les poques que mancaven es van poder fer per videoconferència.
 
Més enllà de les propostes concretes, el Consell dels Infants és una oportunitat educativa per als infants, ja que els permet viure una experiència de participació ciutadana, des de la diagnosi col·lectiva fins a l’elaboració de propostes de consens i la interlocució amb els responsables polítics municipals. I, per part del conjunt de la ciutat, és una eina inigualable per a conèixer les preocupacions i interessos dels infants.


​​
​​
​​
Arxivat a