El Servei d’Ocupació de Les Mates atén més de 150 persones en les primeres fases del confinament

Una seixantena d’usuaris ha trobat feina gràcies a la tasca de l'Agència d'Innovació i Desenvolupament de la Garrotxa durant l’emergència per l'estat d'alarma

El Servei d'Ocupació de Mas Les Mates a Olot.
El Servei d'Ocupació de Mas Les Mates a Olot. | @DinamiGarrotxa.
NacióGarrotxa
08 de juny del 2020
Actualitzat a les 9:08h
Des del passat mes de març –en què es va decretar l’estat d’alarma per la pandèmia de la Covid-19–, el Servei d’Ocupació de Mas Les Mates, de l'Agència d'Innovació i Desenvolupament de la Garrotxa (DinàmiG), ha registrat 67 nous usuaris i ha atès 156 persones amb consultes puntuals, a més de seguir orientant els demandants d'ocupacio que ja seguien un procés d’orientació previ a l’estat d’alarma.

Inicialment, la gran majoria de les peticions arribaven a través del correu electrònic i el canal de WhatsApp que la institució va posar a disposició dels ciutadans per a fer front a les conseqüències i efectes de la pandèmia.  
 
D’aquesta manera, mitjançant videoconferències, l’equip ha pogut resoldre els dubtes i inquietuds emocionals que tenien els usuaris –principalment, treballadors afectats per ERTO–  durant els primers dies de l’estat d’alarma davant la incertesa derivada de la crisi. Amb el pas dels dies i la implementació de la desescalada gradual, les peticions dels usuaris han anat variant cap a qüestions vinculades més amb la recerca, el suport i l'orientació laboral.
 
Concretament, des de la primera setmana de confinament i fins el dijous 4 de juny, 58 persones han trobat feina gràcies al Servei d’Ocupació de Mas Les Mates. En total, des del 16 de març i fins aquest passat 3 de juny, s’han enviat 330 currículums a empreses i 423 persones s’han inscrit a alguna de les 32 ofertes laborals que s’han publicat.
 
En aquesta línia i amb la voluntat de resoldre les incerteses derivades de la crisi i les mesures de l’estat d’alarma, des de l’Àrea d’Ocupació s’han portat a terme diverses sessions en línia, trobades grupals, jornades individuals d’orientació telemàtica i reunions amb empreses de la comarca, així com la programació de sessions formatives en noves tecnologies i informació per a dotar d’eines, acompanyar les persones afectades i recollir les realitats dels sectors econòmics de la Garrotxa.

Al mateix temps, durant les primeres fases del confinament, des de DinàmiG, i amb la col·laboració del Consell Comarcal de La Garrotxa i el Consorci d'Acció Social de ASG, es van crear borses de treball per donar servei a residències i centres sanitaris que requerissin personal.  
 
En l’àmbit formatiu, a més de la cinquantena de tallers programats –tant per la millora de l’ús de les noves tecnologies com per a la recerca de feina a través de les eines digitals–, s’ha previst la realització de quatre cursos presencials, de setembre a desembre d'enguany, perquè aquells usuaris que no disposen de la base de coneixement necessària per a la realització dels cursos de forma telemàtica també puguin formar-se en competències digitals.