Olot obre el termini per a demanar la reducció de la taxa d'escombraries

La mesura s'adreça a famílies en situació de vulnerabilitat i pot comportar una minva de fins el 95% de l’import

La capital de la Garrotxa rebaixa taxes a famílies vulnerables.
La capital de la Garrotxa rebaixa taxes a famílies vulnerables. | Xavier Borràs
NacióGarrotxa
04 de juny del 2020
Actualitzat a les 9:37h
Aquest dilluns 1r de juny s’ha obert el termini de sol·licituds per a la reducció de la taxa d’escombraries i clavegueram d'aquest 2020, una de les mesures que va acordar el ple de la capital garrotxina el passat 16 d'abril.

Aquesta mesura s'adreça als nuclis familiars més desafavorits i vulnerables d’Olot que estiguin en règim de llogaters i té com a objectiu reduir fins a un màxim del 95% l’import de la taxa de recollida d’escombraries i de clavegueram.  
 
Podran ser beneficiaris d’aquesta ajuda els veïns que estiguin empadronats en un habitatge que no superi els 55.000 euros de valor cadastral i en què els ingressos de la unitat familiar no siguin superiors al salari mínim interprofessional, fixat en els 13.300 euros anuals aquest 2020. El sol·licitant i membres de la unitat de convivència han de ser arrendataris de l’habitatge i, per poder fer la sol·licitud, cal estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament d’Olot.
 
Si es compleixen els anteriors requisits, la disminució de la taxa d’escombraries i clavegueram pot oscil·lar entre el 50% i el 95% de l’import, en funció els ingressos de la unitat familiar.
 
Per a poder-se beneficiar de la reducció de la taxa d’escombraries, cal sol·licitar-ho a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament d’Olot amb cita prèvia al 972 279 101.
 
En aquest sentit, calacompanyar la petició de reducció de la taxa amb tot un seguit de documents acreditatius com l’original i còpia del NIF o NIE vigent de tots els membres de la unitat familiar, l’original i còpia del carnet de família monoparental o nombrosa, en el cas que sigui necessari, així com el certificat de discapacitat.

Al mateix temps, és necessari aportar l’original i còpia del contracte de lloguer, la declaració de l’IRPF de l’any 2018, el full de domiciliació bancària normalitzat així com l’autorització del sol·licitant i de tots els membres majors d’edat per a la petició de les dades corresponents a l’Agència Tributària, a la TGSS o al padró d’habitants, entre d’altres.

Arxivat a