Els canvis a la ciutat per l'estat d'alarma marquen el Consell d'Infants d'Olot

El batlle, Pep Berga, ha respost les preguntes de les mainades i s’ha previst la realització d’un ple monogràfic el pròxim setembre

Pep Berga ha respost per via telemàtica. les preguntes dels representants del Consell d'Infants.
Pep Berga ha respost per via telemàtica. les preguntes dels representants del Consell d'Infants. | @olotuit.
NacióGarrotxa
22 de maig del 2020
Actualitzat a les 15:46h
El Consell d’Infants d’Olot està format per tots els alumnes de 5è de Primària de les diverses escoles de la capital de la Garrotxa. Com és habitual, durant l’any escolar treballen de forma conjunta una temàtica concreta a l’aula –aquest 2020 ha estat el torn de les noves tecnologies– amb l’objectiu de presentar a l’Ajuntament d’Olot les diverses propostes que han sorgit al voltant de la temàtica escollida en un ple monogràfic a a la sala de sessions a finals de curs.

A part del treball a l’aula, un representant de cada classe forma part de l’equip de representants del Consell, que es reuneix periòdicament i que, aquest 2020, han tingut un pes especial vetllant per la coordinació i coherència de la feina realitzada a les aules.  
 
Enguany, la crisi provocada per la imposició de l'estat d'alarma arran de la pandèmia de la Covid-19, el confinament i les mesures decretades han marcat substancialment aquest Consell d’Infants que va aturar la seva activitat amb l’inici del confinament escolar. Al mateix temps, va ser necessari anul·lar el ple monogràfic que s’havia de realitzar el passat 16 d’abril i que tenia per objectiu donar visibilitat i fer arribar al Consistori les propostes i iniciatives sorgides d’aquests joves veïns i veïnes.  
 
Davant d’aquesta situació, des de l’IME van decidir aprofitar l’oportunitat per a realitzar una enquesta a tots els alumnes de 5è per aprofundir en les seves experiències i conèixer les seves sensacions i preocupacions respecte de la pandèmia per la Covid-19. Aprofitant l’estructura del Consell d’Infants, els tutors van fer arribar l’enquesta a tots els seus alumnes així com es va difondre a les xarxes socials. En concret, hi han participat 151 alumnes dels 350 inscrits, el que suposa un 43,1% del total. L’enquesta es va respondre abans de la introducció de la Fase 0 del desconfinament, del 23 d’abril al 5 de maig.    
 
Les conclusions, respostes així com les preguntes i dubtes que tenien els infants s’han donat a conèixer aquest divendres en una sessió telemàtica per videoconferència que s’ha portat a terme amb el batlle , Pep Berga, i la regidora d’Educació, Mariona Camps. Hi han participat una vintena d’alumnes, representants del Consell d’Infants de la ciutat.  
 
En primer lloc, els alumnes han explicat per torns com han passat aquests dies, les inquietuds que tenien, què han trobat de positiu d’aquesta etapa i com s’han hagut de gestionar el seu temps i amb la família per fer front a la COVID-19.  
 
Al mateix temps, aprofitant l’oportunitat, els alumnes han volgut conèixer un xic més l’afectació actual de la crisi, les mesures que s’han pres en suport als afectats per la pandèmia així com el dia a dia del batlle o el futur de celebracions i esdeveniments culturals a la ciutat. En concret, els estudiants han dirigit una quinzena de preguntes al batlle d’aquelles qüestions que més els interessaven com el retorn a les aules, la possible celebració de les Festes del Tura, la reobertura dels parcs infantils o quan serà possible viatjar o anar a la piscina i a la platja.  

En aquest sentit, Pep Berga hi ha donat resposta tot felicitant-los per l’esforç, voluntat i responsabilitat que han mostrat durant aquests dos mesos i encoratjant-los a continuar en aquest camí, complint amb les mesures de prevenció i sanitàries. “Poder contactar amb vosaltres i saber de viva veu les vostres sensacions ha estat una experiència molt enriquidora. Esperem amb molta il·lusió poder-vos rebre al setembre i tractar totes les propostes que heu pensat i realitzat sobre noves tecnologies que, precisament, són claus en aquests moments”, ha assegurat.  
 

La sessió amb els representants dels alumnes s'ha desenvolupat de forma telemàtica. Foto: @olotuit.


Paral·lelament, s’han fet arribar a l’Ajuntament d’Olot el conjunt de millores i propostes que els alumnes han treballat conjuntament a través del Consell d’Infants. Des d’inventar un desinfectant per evitar contagis passant per la flexibilització del pagament d’impostos, la realització de videotrucades per a la gent que viu sola, el subministrament de productes alimentaris a les persones necessitades, l’establiment d’una connexió a internet universal per a tots els veïns i veïnes o la contractació de persones que es troben a l’atur o que han perdut la feina arran de la COVID-19 per a la realització de tasques de desinfecció i neteja així com el préstec de tauletes i ordinadors per part de l’Ajuntament d’Olot a aquelles famílies que ho necessiten.  
 
La salut, la principal preocupació entre els alumnes
 
Aquesta és un dels elements que s’extreuen de l’enquesta que s’ha portat a terme a
l’alumnat de 5è de Primària d’Olot. La por al contagi de familiars, la salut i el benestar dels veïns i veïnes de la ciutat – especialment els avis i les àvies - és una de les principals preocupacions que s’extreuen de l’enquesta realitzada a tots els alumnes de 5è de Primària d’Olot. Alhora, els infants mostren certa inquietud per les persones més vulnerables i desafavorides així com el risc de contagi del personal sanitari i estan intranquils per la situació actual.  
 
La gran majoria assegurava que han portat i suporten bé el confinament i que, durant aquests dies, han estat realitzant tasques, deures i estudis utilitzant la seva connexió a internet a casa de forma constant i amb un cert ordre però sense un horari fix. Gran part dels enquestats asseguraven que han passat aquests dies en contacte amb els seus companys i, principalment, amb els seus tutors telemàticament.  



 
Arxivat a