La CUP Olot vol canviar la mobilitat de la ciutat amb més espai per a vianants i nous carrils

El grup municipal presentarà una moció al ple de l'Ajuntament d'aquest dijous, on també se'n debatrà una similar d'ERC

Mapa general dels nous carrils per a vehicles de mobilitat personal proposats per la CUP Olot.
Mapa general dels nous carrils per a vehicles de mobilitat personal proposats per la CUP Olot. | @CUPOlot.
19 de maig del 2020
Actualitzat a les 9:56h
La CUP Olot ha presentat aquest dilluns a la tarda, en conferència de premsa virtual, els eixos bàsics de la moció que es debatrà aquest dijous al ple municipal de l'Ajuntament d'Olot sobre la mobilitat després del confinament imposat per l'estat de l'alarma.

Amb la presència dels regidors Adriana Roca i Lluís Riera, dos membres de la Comissió de Mobilitat de la formació anticapitalista –Aniol Bassols i Jaume Valls– han detallat la proposta de la nova mobilitat que creuen que ha d'afrontar Olot en el postconfinament.

Així, segons aquests experts, cal que la capital de la Garrotxa aposti per la bicicleta amb totes les seves prestacions i els vehicles de mobilitat personal (VMP), com a mitjans de transport imprescindibles en l’acompanyament en la sortida de l'aïllament. Des de la CUP també creuen que hi ha risc de contagi i que la seva és una opció prioritària de mobilitat amb baix risc.

Així, proposen, d'una banda, reduir la velocitat dels vehicles a 30 km/h, crear illes de vianants on limitar-la a 10 km/h, allargar els carrils bici existents i crear-ne de nous –si cal amb l'eliminació de les zones d'aparcament– per a connectar tots els barris d'Olot i convergir al centre de la ciutat i, també, crear un servei municipal de lloguer de patinets i bicicletes elèctriques com ja s'ha fet en altres ciutats, com Girona o Barcelona.

Per bé que aquesta moció s'havia de presentar molt més enllà en el temps, el desconfinament n'ha provocat l'acceleració. Fa temps, doncs, que treballaven en "la línia d’una ciutat moderna i ecològica, on no tinguin cabuda les emissions de CO2, sense saber que arribaria una situació d'emergència que ens obligaria a accelerar els plans i adaptar-los a la nova realitat".
 

Instantània de la conferència de premsa virtual de la CUP Olot. Foto: Foto: Xavier Borràs.


Segons Adriana Roca hi hauria la possibilitat d'arribar a un consens amb el regidor de Mobilitat de l'equip de govern de JxCat abans del ple d'aquest dijous, encara que l'aplicació pràctica de la nova mobilitat "no és d'avui per a demà", ja que, segons va explicar Jaume Valls, caldrà fer noves normatives i reglaments sobre aquests nous vehicles, protagonistes del futur de la mobilitat sostenible que reclamen. El canvi, però, no serà immediat i cal pensar que també tindrà a veure amb un canvi de model de ciutat i de la relació dels ciutadans amb ella.

Aquesta és la segona moció sobre mobilitat sostenible que es presentarà al ple municipal d'aquest dijous. L'altra, que va fer conèixer ERC Olot la passada setmana, demana la creació de carrils bici provisionals de baix cost –amb pintura groga per a la senyalització horitzontal i elements verticals mòbils– que estructurin una xarxa a través de la qual es pugui circular amb bicicleta i vehicles de mobilitat personal (VMP), de forma segura i fluïda.

El ple, doncs, tindrà la darrera paraula.

[Podeu descarregar-vos l'Annex amb els xemples d’actuacions o propostes en altres ciutats i els mapes de nous carrils de VMP proposats a Olot.]

Arxivat a