estat d'alarma

L'Ajuntament d'Olot torna a reforçar l'atenció telefònica amb la gent gran

S’han fet 3.472 trucades a 4.367 persones de més de setanta anys per a conèixer com afronten el confinament i s’han activat diversos serveis, des del trasllat a casa de la compra d’aliments o bé productes de subministrament

per Redacció , 21 d'abril de 2020 a les 09:24 |
L'Ajuntament d'Olot ha activitat la compra d’aliments i queviures per a la gent gran confinada. | Martí Albesa.
L’Ajuntament d’Olot va iniciar a principis de mes un servei d’atenció telefònica per a la gent gran. 24 treballadors municipals van començar les trucades a les veïnes i veïns d’Olot de més de 70 anys de la ciutat per conèixer el seu estat i respondre a les necessitats que poguessin detectar.  

S’han fet 3.472 trucades a 4.367 persones de més de 70 anys d’Olot per conèixer com afronta el confinament i s’han pogut identificar possibles necessitats. Com a resultat de les trucades (en alguns domicilis hi ha més d’un resident de més a de 70 anys o bé la persona per qui s’ha telefonat viu en un centre assistit), s’han hagut d’activar diversos serveis des del trasllat a casa de la compra d’aliments o bé productes de subministrament. Voluntaris de Protecció Civil i persones que s’havien apuntat a la Borsa de Voluntariat s’han encarregat de realitzar aquestes tasques.  



També s’ha hagut de derivar al Servei d’Atenció Psicològica les persones que han manifestat sentir angoixa davant d’aquests dies de confinament o sentiments de solitud. En aquest cas s’han activat els serveis psicològics per donar-los suport i poder superar la situació que manifesten per via telefònica.  


Un aspecte a destacar és la bona resposta que ha obtingut aquest servei d’atenció telefònica a les persones de més de 70 anys de la ciutat. La gent gran i els seus familiars han agraït la trucada rebuda. Donada l’acceptació d’aquest servei des de l’Ajuntament d’Olot s’iniciarà un nou contacte amb la gent gran de la ciutat.
 

La gent gran és un dels col·lectius més vulnerable davant del risc de contagi per la
Covid-19. A les recomanacions dirigides a tota la societat a causa del confinament –com mantenir rutines diàries dins de casa, preparar àpats saludables, moure’s per l’interior del domicili...–, hi ha altres consells que prenen més importància que mai per a la gent gran com, per exemple, parlar cada dia amb persones de confiança i expressar-los les preocupacions que puguin tenir.  











 
Atenció psicològica gratuïta al 972 279 151

Amb l’inici de les trucades a la gent gran, Olot també va posar en marxa un servei d’atenció psicològica via telefònica amb l’objectiu d’ajudar a totes aquelles persones que, independentment de la seva edat, necessiten suport per afrontar i gestionar la crisi sanitària i la situació extraordinària que s’està vivint arran del coronavirus COVID-19. 

Professionals del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa amb el suport de Dipsalut s’encarreguen d’atendre el telèfon i donar resposta a les consultes rebudes al 972 279 151. Aquest servei gratuït funciona de dilluns a divendres de les nou del matí a la una del migdia i de les quatre de la tarda a les set del vespre.   

 

 

Participació