Olot posa en marxa un servei d’atenció telefònica amb les persones de més de 70 anys

L'Ajuntament també activa un servei d’atenció psicològica amb l’objectiu d’ajudar tothom qui necessiti suport per afrontar i gestionar la crisi sanitària

Un carrer d'Olot que, com tants d'altres, apareix buit i silenciós.
Un carrer d'Olot que, com tants d'altres, apareix buit i silenciós. | Martí Albesa.
NacióGarrotxa
03 d'abril del 2020
Actualitzat a les 9:29h
La gent gran és un dels col·lectius més vulnerable davant del risc de contagi per la Covid-19. A les recomanacions dirigides a tota la societat a causa del confinament –com mantenir rutines diàries dins de casa, preparar àpats saludables, moure’s per l’interior del domicili...–, hi ha altres consells que prenen més importància que mai per a la gent gran. Com, per exemple, parlar cada dia amb persones de confiança i expressar- los les preocupacions que puguin tenir.

Per a poder conèixer l’estat de la gent gran, l’Ajuntament d’Olot posa en marxa un servei d’atenció telefònica amb les persones de més de 70 anys de la ciutat. En total es telefonarà 4.367 veïns d’Olot amb l’objectiu d'identificar possibles necessitats i donar resposta al que es pugui detectar arran del confinament de la població per a evitar la propagació de la Covid-19. Aquest divendres començaran les primeres trucades, que s’allargaran fins a mitjan de la setmana que ve.

Nova línia atenció psicològica al 972 279 151

Aquest divendres també es posa en marxa un servei d’atenció psicològica via telefònica amb l’objectiu d’ajudar tothom qui necessiti suport per afrontar i gestionar la crisi sanitària i la situació extraordinària que s’està vivint arran d'aquest coronavirus.

Professionals del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa amb el suport de Dipsalut s’encarregaran d’atendre el telèfon i de donar resposta a les consultes rebudes al 972 279 151. Aquest servei, gratuït, funcionarà de dilluns a divendres de les nou del matí a la una del migdia i de les quatre a les set de la tarda.

Amb la posada en marxa d’aquesta línia d’atenció psicològica, l’Ajuntament d’Olot vol acompanyar els veïns de totes les edats que passin per situacions traumàtiques o difícils, així com ajudar a moltes persones que, durant aquests dies d’emergència sanitària i de confinament per la declaració de l’estat d’alarma, pateixen situacions d’estrès o tenen malestar psicològic. A part del suport psicològic i emocional, els professionals també lliuraran consells i pautes per a poder mantenir un confinament saludable.



Arxivat a