coronavirus

Comencen els treballs de desinfecció de diferents espais d'Olot

La brossa domiciliària de persones afectades o amb símptomes per la Covid-19 s'ha de llençar a les escombraries dins una triple bossa de plàstic

per NacióGarrotxa , Olot, 25 de març de 2020 a les 11:20 |
Un camió de la neteja desinfecta el terra del Firal amb una solució d'aigua i lleixiu. | @olotuit.
L’Ajuntament d’Olot ha iniciat tasques de desinfecció especial en diversos espais i contenidors de la ciutat. Els treballs han arrencat aquest dilluns a la tarda al Firal després del mercat setmanal de fruita i verdura i aquests dies vinents continuaran a les zones de contenidors i àrees d’especial concurrència de la ciutat. 

Aquestes tasques són part de la reestructuració dels serveis de neteja de la ciutat que s’han adaptat a les noves necessitats generades arran de la situació d’excepcionalitat pel coronavirus Covid-19.


La neteja especial es porta a terme amb una solució d’aigua i lleixiu que, de moment, s’ha comprovat que és un dels sistemes més efectius. A hores d’ara, les neteges es concentren a l’entorn dels espais més concorreguts d’Olot i la previsió per als pròxims dies és que també es desinfectin contenidors i s’aprofitarà el recorregut dels equips de neteja per desinfectar l’exterior de les farmàcies i dels comerços i punts d’alimentació més concorreguts.

A part, un cop arribin els equips de protecció individual (EPI) que el Consistori ha demanat, la Brigada Municipal s’encarregarà de fer la neteja i desinfecció d’edificis i instal·lacions municipals.


Servei de recollida d’escombraries

El servei de recollida d’escombraries a Olot continua funcionant amb normalitat. Els domicilis han de continuar fent la separació dels residus, tret dels casos on visqui una persona afectada pel coronavirus o presenti símptomes. En aquestes situacions, tota la brossa haurà d’anar al contenidor de rebuig i s’haurà de llençar en una triple bossa de plàstic, seguint els consells del Ministeri de Sanitat. En la primera bossa hi aniran tots els residus generats per la persona afectada. Aquesta primera bossa s’haurà de posar dins d’una segona bossa, on també hi aniran els guants i mascaretes de la persona cuidadora i, tot conjuntament, s’haurà de llençar dins d’una tercera bossa de plàstic, juntament amb la resta de deixalles del domicili.


En el cas de la recollida a través de la prova pilot amb contenidors intel·ligents i targeta, s’hi instal·larà un cubell sanitari més reduït de recollida diària on caldrà deixar aquestes bosses.

Telèfons atenció ciutadana

L’Ajuntament d’Olot va posar en marxa i manté en actiu un seguit de telèfons d’informació ciutadana per poder donar resposta als dubtes, qüestions o elements que puguin sorgir durant aquest episodi de crisi sanitària.

D’una banda, hi ha el telèfon 972 279 101 de l’Oficina d’Atenció Ciutadana d’Olot (OAC) que atén de dilluns a divendres, de 8 a 14 h, totes les peticions i dubtes que puguin sorgir entorn aquesta crisi sanitària o elements de caràcter municipal i tràmits així com el telèfon de l’OAC 360º, el 972 279 119 –que atén de 8 del matí a les 20h del vespre i al correu suport_eadministracio@olot.cat– creat per a donar resposta als dubtes de particulars, empreses i entitats sobre gestions telemàtiques i tràmits municipals.

Paral·lelament, en cas d’incidència o alerta ciutadana, també es pot contactar amb la Policia Municipal d’Olot, les 24 hores el dia, al 972 279 133.

Pel que fa als serveis d’emergències i sanitaris, des del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya es demana a la ciutadania que pugui fer un ús responsable dels recursos sanitaris. Per això, s’han diferenciat tres telèfons. El 061 per urgències derivades del coronavirus i sanitàries, el 012 per consultes generals i el 112 per emergències.

Per últim, des de l’Hospital d’Olot s’ha habilitat el telèfon mòbil en servei les 24 hores, el 667 052 059, per a les urgències ginecològiques i obstètriques així com es demana als usuaris que necessitin dispensació de la farmàcia ambulatòria que puguin trucar abans al 972 27 51 30, de 08.00 h fins a les 19.00 h per demanar hora i evitar cues innecessàries.

També s’emplaça a la ciutadania a mantenir-se informada sobre les últimes novetats a través dels canals oficials de l’Ajuntament d’Olot, del Departament de Salut i de la Generalitat de Catalunya.







 

 

Participació