Espuña factura 85 MEUR, un 2% més que el 2018, i preveu invertir 1 MEUR a Olot

L'empresa càrnia garrotxina s'alia amb la nord-americana Jack Link's per a impulsar els snacks a l'Estat

Esteve Espuña, gerent de l'empresa càrnia Espuña, fincada a Olot.
Esteve Espuña, gerent de l'empresa càrnia Espuña, fincada a Olot. | Arxiu NG.
NacióGarrotxa
05 de març del 2020
Actualitzat a les 12:43h
Espuña, empresa càrnia d'Olot, ha tancat el 2019 amb una facturació de 85 milions d'euros (MEUR), una quantitat que representa un 2% més que la de l'any anterior, quan van assolir els 83 MEUR. Entre els projectes que s'han fixat al pla estratègic hi ha el llançament de línies de producte com són els Minuets, una gamma de snacks amb nou productes diferents i amb novetats, com la combinació de Cañitas de fuet i formatge Gouda.

Coincidint amb la notícia d'aquesta facturació, l'empresa ha anunciat l'aliança amb la nord-americana del sector Jack Link's per a impulsar els aperitius i refrigeris carnis a l'estat espanyol i "convertir-se en referent" d'aquesta categoria.

Si les previsions de creixement es compleixen, Espuña preveu invertir 1 MEUR en ampliar les instal·lacions de producció a Olot. De fet, en el pla estratègic de l'empresa càrnia olotina anunciat a mitjan 2019 ja s'apostava pel desenvolupament de noves línies de producte. Una de les apostes són els Minuets, una gamma de snacks amb nou productes diferents entre els quals hi ha un Snack box que combina Cañitas de fuet i formatge Gouda i que es pot conservar a temperatura ambient.
 

Una treballadora amb els fuets d'Espuña a la planta d'Olot. Foto: ACN.


L'aliança amb Jack Link's

Espuña ha anunciat, també, l'aliança amb la nord-americana Jack Link's per a impulsar els snacks carnis a l'estat espanyol i "convertir-se en referent" d'aquesta categoria coincidint amb el llançament dels Minuets. Aquesta operació els permetrà "unir el seu coneixement del mercat espanyol i les capacitats en I+D, desenvolupament i llançament de productes així com fortalesa comercial i logística".

Segons dades de Nielsen facilitades per Espuña, el mercat espanyol de snacks carnis és de 40 MEUR i la firma olotina, amb un 8% de la facturació en aquesta categoria, hi ocupa la segona posició. "Les previsions de creixement són molt positives, fet que ens ha portat a prendre la decisió d'un esforços per desenvolupar un mercat d'alt valor afegit", segons el seu gerent, Esteve Espuña.

Per la seva banda, el director general de Jack Link's per EMEA, Jan Pieter Schretlen, ha destacat que ambdues empreses "comparteixen un projecte a llarg termini" que els permetrà "innovar i desenvolupar una categoria amb un gran potencial a Espanya" alhora que aportarà "molt valor" als seus clients.
Arxivat a