Olot posa en marxa l'Oficina Digital d'Atenció al Ciutadà

És un servei d’assistència telefònica per a donar suport i facilitar les gestions i el tràmits en línia a través del telèfon 972 279 119

Adriana Francés, Agustí Arbós i Ramon Faja durant la presentació d'aquest servei.
Adriana Francés, Agustí Arbós i Ramon Faja durant la presentació d'aquest servei. | @olotuit.
NacióGarrotxa
30 de gener del 2020
Actualitzat el 31 de gener a les 12:42h
L’Ajuntament d’Olot acaba de posar en marxa un servei d’assistència telefònica gratuïta per a ajudar a la ciutadania i a les empreses en la gestió dels tràmits electrònics. El servei permet l’acompanyament en tots aquells tràmits electrònics que es facin a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal d’Olot, tal com han fet saber aquest matí, durant la presentació del servei a l'Ajuntament, la regidora d’Atenció Ciutadana, Adriana Francés; el regidor d’Innovació i Tecnologia, Agustí Arbós; i, Ramon Faja, cap de l’Àrea d’Organització i Processos.

L’objectiu bàsic és facilitar l’accés i la interacció dels usuaris amb els procediments electrònics impulsats des del Consistori, resolent les incidències amb què es puguin trobar durant les seves gestions i tramitacions de forma més àgil i eficient.

Aquest nou servei, que rep el nom d’OAC 360º (Oficina Digital d’Atenció al Ciutadà), ja s'ha realitzat en altres consistoris de les comarques gironines i permet afavorir un fàcil accés –més eficaç i còmode– als tràmits municipals així com familiaritzar particulars, empreses i entitats amb el conjunt de plataformes telemàtiques existents. Per això, la nova plataforma permet fins i tot la connexió remota amb el dispositiu de l’usuari per a la millor resolució de les incidències, sempre que es disposi de l’autorització pertinent.
 

El nou servei explicat en un cartell Foto: @olotuit.


D’aquesta manera, els ciutadans poden realitzar els tràmits que necessitin dins de l’administració electrònica en qualsevol moment del dia, els 365 dies de l’any. Per a fer ús d’aquest nou servei telefònic cal trucar al 972 279 119, de dilluns a divendres, de 8 a 20 h o bé enviar un missatge de correu a [email protected].

“Volem apropar al màxim possible el consistori a la ciutadania”, assegura Agustí Arbós, regidor d’Innovació i Noves Tecnologies d’Olot que aquest matí ha presentat les primeres actuacions del servei. Al mateix temps, el servei telefònic suposa una millora més per a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). “Ens ajuda a donar suport i un acompanyament més pròxim a un gran col·lectiu de persones que requereixen informació ràpida i directe en qüestions que són clau per al seu dia a dia”, assegura la regidora d’Organització i Atenció Ciutadana Adriana Francés, al capdavant de l’OAC d’Olot.

Més facilitats amb la gestió telemàtica i un servei personalitzat

Aquest suport –que ja està actiu- se suma al conjunt d’eines telemàtiques que l’Ajuntament d’Olot ha anat desplegant en els darrers anys amb la voluntat de facilitar la gestió diària, optimitzar temps i agilitzar processos i tràmits permetent que les veïnes i veïns puguin cercar informació i realitzar les accions que requereixin les 24 hores del dia. Aquests programaris municipals, disponibles a través del web del Consistori, s’actualitzen i amplien periòdicament.

A la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot hi ha la carpeta ciutadana: l’espai web on els ciutadans poden trobar informació personalitzada sobre els seus tràmits amb l’ajuntament, les dades del padró i impostos així com realitzar determinats tràmits via telemàtica com per exemple actualitzar la seva domiciliació bancària, descarregar-se volants de padró o pagar impostos. L’accés, com també succeeix en altres casos, es fa través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot amb total seguretat, ja sigui mitjançant un certificat electrònic o l’enviament de codis de seguretat a través del mòbil.

Per altra banda, les veïnes i veïns també poden realitzar les seves sol·licituds a través d’instàncies electròniques 24 hores al dia; evitant desplaçaments i temps. A més, a través d’aquesta eina, els usuaris també poden realitzar qualsevol tràmit relacionat amb les llicències d’obertura d’activitat, sol·licituds del padró, d’activitats a la via pública, de cadastre i altres sol·licituds genèriques.

Durant l’any 2019 es van registrar 4.404 sol·licituds electròniques directes a la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot.

 
Arxivat a