Curs per a tècnics i professionals d'educació, salut i comunitat a la FES Olot

S'aprofundirà en els fonaments teòrics i recursos de la pràctica del mètode en l’Artteràpia com a elements d’intervenció orientats al treball amb persones

Artteràpia, en una exposició sobre Miquel Blay.
Artteràpia, en una exposició sobre Miquel Blay. | @MuseusOlot.
Redacció
07 de gener del 2020
Actualitzat a les 8:22h
Aquest curs s'adreça a tècnics i professionals de la salut, l’educació i l’àmbit comunitari que desitgen una formació diferenciada que els permeti una renovació i enriquiment de la pròpia pràctica professional de treball amb les persones.

Es valorarà haver tingut un contacte previ amb la metodologia i coneixement de l’Artteràpia que els permeti el seu aprofundiment.

El curs tindrà lloc en quatre sessions des del dimecres 29 de gener de 2020 a les 17:30
fins al dimecres 19 de febrer de 2020 a les 21:00 h.

Objectius

Aprofundir en els fonaments teòrics i recursos de la pràctica del mètode en l’Artteràpia com a elements d’intervenció orientats al treball amb persones.

Ampliar i incorporar noves formes de representació amb el suport dels llenguatges artístics i la seva potencialitat.

Programa:

  • Incorporació en la pràctica professional alguns dels objectius de l’Artteràpia.
  • Metodologia aplicada a la pràctica.
  • Tallers vivencials artterapèutics.
  • Aprofundiment en la proposta artterapèutica, mitjançant el dispositiu de la presentació de casos com a forma de relacionar teoria i pràctica.
  • Presentació de casos dels participants del curs per repensar la intervenció des de la mirada artterapèutica.
  • Promoció de vivències emocionals integradores en cada professional.
  • Actualització de les capacitats creatives i comunicatives dels professionals.
La metodologia és fonamentalment vivencial, activa i participativa. Treballarem en base als tallers d’Artteràpia en els que, a partir de la vivència dels processos creadors i amb les produccions que sorgeixen (plàstiques, corporals, de paraula, dansades, escrites, sonores, etc.) es realitza un procés d’anada i de tornada entre allò viscut, la reflexió i la conceptualització, com també s’extreuen les eines de treball que potenciaran la mirada del tècnic/a i del/la professional en el seu fer amb el treball amb persones.

El dispositiu de presentació de casos, tant per a les artterapeutes com pels participants, permetrà aprofundir en els fonaments del treball amb persones, sobre l’escolta a l’altre i les representacions personals per a la construcció pròpia de cada professional. Reobrirar la mirada sobre els casos concrets i, per tant, provocar efectes de canvi en la forma d’intervenció del professional.

Professorat

  • Alícia Expósito CominoArtterapeuta, llicenciada en Coreografia i Tècniques d’Interpretació de la Dansa (Institut del Teatre de Barcelona). Formació en Artteràpia per l’AEC (INECAT-París). Cursos d’Especialització en Supervisió d’Artteràpia de la Universitat de Girona. Màster Integratiu en Artteràpia de la Universitat de Girona. Coordinadora, docent i tutora del Diploma de Postgrau en Artteràpia i del Màster Integratiu en Artteràpia de la Universitat de Girona. Supervisions de la pràctica professional. Pràctica privada individual i petit grup a Olot i Girona. Experiència professional amb adults, gent gran, nens i joves, persones amb discapacitat, integració social i salut mental. Vicepresidenta de Grefart (Associació professional d’artterapeutes) i Presidenta d’ALTRART (Associació d’Artteràpia Olot).
  • Clara Aulina RosArtterapeuta, llicenciada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona. Diploma de Postgrau i Màster Integratiu en Artteràpia per la Universitat de Girona. Membre fundadora d’ALTRART i membre professional de Grefart (Associació professional d’artterapeutes). Tutora del Diploma de Postgrau i del Màster Integratiu en Artteràpia de la Universitat de Girona. Pràctica privada individual i petit grup a Olot i Girona Experiència professional amb adults i nens.
Arxivat a