Educació

Neix la primera càtedra dedicada a la Renovació i Innovació Pedagògica

És l'única d’aquestes característiques a Catalunya, fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament de la Vall d’en Bas i la Universitat de Girona

per NacióGarrotxa , Vall d'en Bas, 16 de desembre de 2019 a les 07:58 |
Foto de família dels promotors de la Càtedra de Renovació i Innovació Pedagògica a Can Trona. | @ajuntamentbas.
Aquesta informació es va publicar originalment el 16 de desembre de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’auditori de Can Trona va ser l’escenari aquest passat divendres de la presentació de la Càtedra de Renovació i Innovació Pedagògica, la primera d’aquestes característiques a Catalunya, fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament de la Vall d’en Bas i la Universitat de Girona.

Aquesta càtedra, sota la direcció del professor Jordi Feu, es concep com un espai multidisciplinari d’investigació, formació, documentació i difusió centrat en la renovació pedagògica i l’educació alternativa durant l’etapa dels 0 als 16 anys, tant en la vessant formal com no formal. Pel que fa a la investigació, la idea és promoure tesis doctorals, treballs de fi de màster, treballs de recerca científica, etc. Pel que fa a la formació, la càtedra serà un espai per a equips d’investigació i, amb caràcter anual, es programaran seminaris monogràfics a la UdG i a Can Trona. També, es preveu la creació d’una Escola de Famílies i Mestres de la Vall per organitzar un cicle de xerrades anuals. La Càtedra esdevindrà, igualment, un centre de documentació virtual i un espai de difusió de materials relacionats amb el seu àmbit d’estudi i és prevista l’edició d’una col·lecció de monografies sobre diferents aspectes relacionats amb l’àmbit de la renovació pedagògica. Finalment, aquesta càtedra suma com a objectiu assessorar i acompanyar centres d’educació infantil, primària i secundària interessats a iniciar projectes renovadors.


L'acte, al qual hi van assistir una cinquantena de persones, va comptar amb la presència de la directora general d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, Mar Camacho que va explicar que el seu departament, que acaba de presentar el Pla d’educació Catalunya 2020-2025, treballa en la mateixa línia que aquesta càtedra i que aposta “per impulsar la innovació, la recerca pedagògica, que permeti desenvolupar fórmules organitzatives i metodològiques que responguin a les necessitats educatives amb l’objectiu d’assolir l’èxit educatiu en un marc d’inclusió i d’equitat”. Camacho, després de felicitar la iniciativa i als seus promotors, va dir que des de la Direcció General hi ha portes obertes a la col·laboració conjunta per a la millora de l’educació del país.
 

La càtedra promourà, també, una Escola de Famílies i Mestres de la Vall d'en Bas. Foto: @ajuntamentbas.


Per la seva banda, el rector de la UdG, Joaquim Salvi, satisfet per la creació i oficialitat de la càtedra va expressar que “amb la creació d’aquesta càtedra –la número 36– es referma el compromís de la Universitat de Girona amb el territori, amb uns espais, amb unes maneres de fer, amb un concepte i, sobretot, amb una manera de pensar i de viure el territori”. També, va voler posar l’accent en el fet que, tot i que la universitat està ubicada a la ciutat de Girona, la voluntat és convertir-se en la universitat de totes les viles i pobles de les comarques gironines.

El batlle de la Vall d’en Bas, Lluís Amat, es va mostrar especialment il·lusionat amb el fet que “la càtedra s’hagi creat en aquest entorn nostre perquè vull reivindicar la ruralitat, la qualitat de la ruralitat i que no tot només es pot fer des de les grans ciutats. Sembla que conceptes com renovar o innovar siguin només propietat del món urbà, com si a pagès i ho dic amb tot l’orgull, no es treballés per renovar i innovar’. Amat va cloure el seu parlament tot expressant “l'enorme gratitud cap a la UdG per poder treballar amb ells al més alt nivell”l i, va recordar, que “l’educació és l’eina més poderosa per a canviar el món i que el coneixement ens fa lliures”.  

 

 

Participació