Variant d'Olot

«No és un vial» enceta una reclamació al Govern a través del Síndic de Greuges

La plataforma veïnal considera una injustícia que la Generalitat de Catalunya encara no hagi construït la variant d'Olot, deu anys després de l'obertura del túnel de Bracons

per NacióGarrotxa , Olot, 11 de desembre de 2019 a les 08:06 |
El trànsit pesat i contaminant és continu a l'avinguda Sant Jordi d'Olot. | @noesunvial.
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de desembre de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La plataforma veïnal olotina "No és un vial, és un carrer!" ha aprofitat la visita d’una delegació del Síndic de Greuges a la ciutat, aquest dimarts, per a iniciar els tràmits de protesta del que considera una injustícia de part de la Generalitat de Catalunya: la manca de la construcció de la circumval·lació d’Olot –la variant d’Olot pròpiament dita–, un cop va obrir fa 10 anys el túnel de Bracons.

Per als veïns de l'avinguda Sant Jordi "trossejar el projecte de l’Eix Vic-Olot donant sortida només a aquest element del traçat, sense fer efectiu cap tipus de continuïtat en conseqüència, ha provocat un fort increment del nombre de vehicles que l’escullen per practicitat, i que acaben utilitzant carrers urbans de la ciutat d’Olot com a trajecte".


"No és un vial" veu amb preocupació com aquest trànsit intens i a tocar de les cases, en bona part camions d’alt tonatge –molts d’ells amb animals vius o materials perillosos–, hi passa com si fos un corredor de mercaderies, però sense tenir la infraestructura ni la protecció especial necessàries. Les conseqüències són, a més del soroll, les vibracions i les incomoditats pròpies de l’alta intensitat del trànsit, la perillositat per a la conducció i els vianants, i l’exposició a tot tipus d’emissions, amb nivells alarmants de CO2 i NO2, entre d’altres. Les restes de partícules que els veïns recullen de voreres i balcons, i els mesuraments que la plataforma ha endegat, no enganyen, diuen. I això no solament als barris més pròxims al tram, sinó, segons estan comprovant, a tota la ciutat.

Arran del plantejament i l'execució d'aquesta infraestructura bastida per la Generalitat de Catalunya ara fa deu anys, els ciutadans d’Olot senten amenaçada la salut, segons la plataforma veïnal. "Temeràriament construïda –afegeixen–, des del moment que la seva continuïtat no estava assegurada, com demostren els 10 anys passats des de la seva posta en marxa. I reclamem, per tant, que l’organisme que més ens ha de protegir, el Govern català, concreti de forma imminent accions per revertir aquestes conseqüències nocives".


Des de la plataforma n’apunten dos: la immediata construcció separada i obertura  de la circumval·lació d’Olot (la variant d’Olot pròpiament dita), i mentre la via anterior no estigui en marxa, la real restricció del pas de camions de gran tonatge, sigui quin sigui el seu origen i/o destinació, pel túnel de Bracons.

Ara, resten amatents al procés de la queixa vehiculada a través del Síndic, que l’ha de transmetre a la més alta de les nostres institucions i que aquesta els en doni resposta en un període que, segons es comenta, pot demorar-se de mitjana entre un i tres mesos. També, han aprofitat la visita de la delegació per a convidar al propi Rafel Ribó a visitar Olot i conèixer de primera mà l’abast de la problemàtica.


 

 

Participació