Som Cultura 2019 tanca amb 1.418 participants i un índex d’ocupació del 80%

El Museu de la Garrotxa ha destacat en les visites culturals inclusives

Montserrat Mallol, directora del Museu de la Garrotxa, durant una de les visites del Som Cultura 2019.
Montserrat Mallol, directora del Museu de la Garrotxa, durant una de les visites del Som Cultura 2019. | Miquel Millan.
Redacció
28 de novembre del 2019
Actualitzat a les 10:34h
Les activitats en relació amb la iniciativa «Els museus surten al carrer», el cicle de «Jocs de misteri per descobrir el patrimoni» i les visites culturals inclusives han estat les de més participació i millor acollida del festival Som Cultura 2019. També, en una vintena d’activitats s’han exhaurit les places, i en set propostes s’ha hagut d’ampliar l’aforament a causa de l’elevada demanda.
 
Som Cultura, el festival de les experiències culturals a la Costa Brava i el Pirineu de Girona que té lloc al novembre, impulsat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, ha tancat la seva quarta edició amb un total de 1.418 participants, una xifra similar a la de les primeres edicions, per bé que enguany s’ha reduït el nombre d’activitats per prioritzar la qualitat davant de la quantitat.

L’organització del festival ha volgut posar en valor les activitats inclusives de la programació d’enguany, que han permès apropar les activitats culturals a col·lectius que tenen més dificultats per accedir a l’oferta de lleure. D’aquest àmbit han destacat les visites al Museu de la Garrotxa, al Museu de la Pesca de Palamós i a la ciutat ibèrica d’Ullastret.

Un dels indicadors més positius d’aquesta edició del Som Cultura ha estat l’elevat índex d’ocupació de les quaranta-sis propostes programades, que s’ha situat en el 80,1 %, un dels més elevats de les quatre edicions celebrades. En aquest sentit, en prop d’una vintena de les activitats s’han exhaurit les places, i en set s’ha hagut d’ampliar l’aforament a causa de l’elevada demanda.
 
Alguns dels factors que durant aquest mes de novembre han afectat l’assistència de públic a determinades activitats han estat la celebració de les eleccions generals, durant el segon cap de setmana, i la climatologia adversa, el tercer cap de setmana.
 
L’activitat amb un major nombre de públic ha estat la d’«Els museus surten al carrer», a Ripoll, que ha reunit un total de 460 persones, entre nens i nenes acompanyats dels seus familiars. Una quinzena de centres integrats a la Xarxa de Museus de les comarques gironines han organitzat tallers de tota mena, en una activitat familiar que ha celebrat la tercera edició i que ja està plenament consolidada com una de les propostes pròpies del Som Cultura que desperta més interès.
 
Una altra de les propostes de més èxit ha estat el cicle «Jocs de misteri per descobrir el patrimoni», amb més de 160 inscrits que han participat en activitats com ara «Misteriós crim a la mansió Garriga», al Museu del Mar de Lloret de Mar; «Misteri a Can Mario. Cluedo en viu al recinte fabril de Can Mario», a Palafrugell, o l’«Escape Bunker Roses», a la ciutadella de Roses, entre d’altres.
 
Som Cultura, el festival d’un mes d’experiències culturals a la Costa Brava i el Pirineu de Girona, ha celebrat enguany la seva quarta edició amb quaranta-sis propostes genuïnes, ofertes per les entitats i les empreses associades al Club de Màrqueting de Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Continuant amb la commemoració de l’Any del Turisme Cultural, el festival ha ofert una selecció d’activitats especials per descobrir l’àmplia oferta cultural, patrimonial i d’espectacles de les comarques gironines.
 
Arxivat a