Avinguda Sant Jordi

«No és un vial» celebra les mesures per a pacificar l'avinguda Sant Jordi d'Olot

La plataforma afirma que és una vergonya i un risc per a la salut que Olot sigui un focus important de problemes ambientals

per Redacció , Olot, 15 de juliol de 2019 a les 08:57 |
Una de les pancartes reivindicatives a l'avinguda Sant Jordi. | @noesunvial.
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de juliol de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Després de l'anunci fet per part de l'Ajuntament d'Olot de l'inici, aquest dimecres vinent, 17 de juliol, de les obres a la calçada de l'avinguda Sant Jordi per a la col·locació d'asfalt sonoreductor, la plataforma "No és un vial, és un carrer" ha fet un comunicat en què celebra totes les mesures destinades a pacificar els efectes del trànsit sobre aquest tram que, pel que se'ls ha informat, aportarà una baixada del soroll de pas dels vehicles d'aproximadament un 10 per cent, alhora que millorarà la qualitat d'un ferm molt castigat.

La plataforma veïnal, que va aconseguir 5.000 adhesions en un temps record, considera aquesta mesura imprescindible. "Una via tan estreta, considerada per tothom com a cabdal, amb el trànsit pesant que suporta constantment, ha d'estar dotada de les millors condicions possibles", afirmen en el comunicat. El mateix diuen del manteniment ja que consideren que cal fer-ne un seguiment acurat perquè "no es malmeti en quatre dies com ha anat passant històricament".


Per a "No és un vial, és un carrer" hl ha, encara, un ampli recorregut de millora fins a aconseguir que la gent dels barris pròxims a l'avinguda tinguin una vida més sana i més digna, "sense pagar amb la salut les conseqüències d'una mala planificació viària o els beneficis del negoci de les empreses que la utilitzen".  Segons la plataforma, la ciutat i, en concret, aquest tram, es troba sovint tan saturat de gasos nocius que, "no ja caminar pels carrers sinó tenir les finestres obertes, resulta impossible" per a la gent que viu en primera línia. I afegeixen: "Que una ciutat com Olot, situada enmig d'una natura tan exuberant, sigui un focus important de problemes ambientals, és una vergonya i un risc pels habitants que les nostres autoritats locals t governamentals no haurien de consentir. Ans al contrari, elles son qui ens haurien de protegir!".

Com que, de moment, l'obra de la famosa variant d'Olot roman irresolta, per a la plataforma cal que Generalitat i Ajuntament abordin sense més demora alternatives valentes, com ordenar restriccions del trànsit en tonatge, en horaris, en tipologia de transport... També, un pla real per l'agençament de l'avinguda, molt mancada de defenses verdes, i la consideració d'altre s planificacions viàries possibles.

 

Participació