Espuña redueix un 70% el plàstic dels seus envasos de pernil salat llescat

Amb la nova línia d'envasat la multinacional olotina augmenta la seva capacitat de producció a 5 milions d'envasos anuals

S'ha substituït la base de l'envàs i els films separadors de talls que eren de plàstic per paper.
S'ha substituït la base de l'envàs i els films separadors de talls que eren de plàstic per paper. | Espuña.
Redacció
04 de juliol del 2019
Actualitzat a les 12:19h
Espuña, multinacional olotina especialitzada en la producció d'embotits, acaba de llançar al mercat un nou envàs per als seus llescats de pernil serrà que li permet reduir en un 70% el plàstic utilitzat. Aquesta innovació, que ha requerit una inversió de 885.000 € en una nova línia d'envasat, utilitza el mateix sistema tot substituint la base de l'envàs i els films separadors de talls que són de plàstic per paper.

Amb aquesta nova línia d'envasat, que es llança en els formats d'alta gamma de pernil serrà Reserva i Gran Reserva, Espuña augmenta la seva capacitat de producció a 5 milions d'envasos anuals i incorpora tres nous llocs de treball a l'estructura de la planta de Utrillas (Terol).

Segons Esteve Espuña, qui va assumir la gerència de l'empresa el passat mes de gener, "la nova tecnologia, en la qual hem estat treballant durant dos anys, garanteix la conservació i propietats organolèptiques del producte, millora la separació de les rodanxes i és mes sostenible”
 
La sostenibilitat com a eix de l’estratègia de creixement

Entre els projectes que formen part del pla estratègic de la nova gerència estan consolidar el lideratge de la companyia a mig termini amb el desenvolupament de noves línies de producte i una clara aposta per la sostenibilitat.

En aquest sentit, els nous envasos de pernil serrà permeten reduir en 93 tones els nivells de plàstic utilitzats durant un any. Es tracta d'una reducció dràstica del nivell de plàstic i en la qual Espuña seguirà treballant perquè el 80% dels productes de xarcuteria envasats en talls utilitzin aquesta mateixa tecnologia. En un termini de 3 anys, la multinacional preveu reduir els seus nivells de plàstic en més de 200 tones anuals.

L'estratègia de sostenibilitat de l'empresa no es limita només al plàstic. Com comenta Esteve Espuña "estem seriosament conscienciats sobre la necessitat de treballar de forma més sostenible i oferir productes respectuosos amb el medi ambient". En aquest sentit, l'empresa treballa en un programa d'eficiència energètica amb el qual té previst reduir en un 12% el consum elèctric i en un 15% el consum d'aigua en els propers 3 anys".

Espuña neix l’any 1947 a Olot (Garrotxa) com a fabricant d'embotits. Des de llavors ha ampliat la seva gamma de productes i és present en el mercat nacional i internacional. Les exportacions suposen un 46% de la facturació total de l'empresa i, encara que està present en més de 45 països del món, els seus principals mercats són França, Portugal, els EUA i Alemanya.

Espuña també exporta a altres països molt exigents amb la qualitat i amb la seguretat alimentària, com el Japó i Corea. Espuña ha vist recompensat el seu esforç en innovació aconseguint set premis al "Producte de l'Any" i un premi a la Innovació Tecnològica Agroalimentària concedit per la Generalitat de Catalunya l'any 2014.
 
Arxivat a