Barnadas (ERC Olot) proposa un transport públic gratuït

Entre altres mesures sobre mobilitat destaquen un carril bici vertebrador de la ciutat i la inclusió en el sistema tarifari integrat de Catalunya

Anna Barnadas ha presentat les polítiques de mobilitat d'ERC Olot.
Anna Barnadas ha presentat les polítiques de mobilitat d'ERC Olot. | @ERCOlot.
Redacció
13 de maig del 2019
Actualitzat a les 19:43h
L'equip d'ERC Olot ha fet desplaçar avui els mitjans fins  la parada de bus del TPO (transport públic d'Olot) de l'Hospital a dos quarts de cinc de la tarda. Allà, la cap de llista, Anna Barnadas ha explicat alguns dels eixos del programà republicà pel que fa a la mobilitat i al transport, en què destaquen dos eixos: d'una banda potenciar un nou servei de transport públic, "i mentrestant farem que el servei sigui gratuït per tothom", i un carril bici central a la capital de la Garrotxa.

De fet,  en la primera roda de premsa que vam fer de campanya Barnadas ja va posar l'èmfasi en la importància de planificar per a poder encarar com cal els reptes de futur que segons ella la ciutat té al davant. "Un dels reptes clau –ha manifestat– és el de la mobilitat. Olot ha crescut molt en població i per tant el trànsit ha augmentat moltíssim i s'ha de gestionar diferent.

Segons la candidata d'ERC Olot "si haguéssim de dir una cosa que hem trobat a faltar aquests dos mandats del govern de Convergència/PDECat ha estat la manca de planificació i mirar a llarg termini" i per a Barnadas un dels camps que l'equip de govern de Josep M. Corominas no ha fet els deures és en la mobilitat. "Tenim una mobilitat igual que la del segle passat, quan hauríem d'estar preparats per a la revolució que ve en aquest àmbit", ha afegit la candidata.

Barnadas creu que el transport públic a Olot està mal dissenyat, és poc funcional i "té un cost important per a la ciutat". Com a exemple d'aquest desori ha esmentat el cas de l'Hospital d'Olot i Comarcal de la Garrotxa:  "Vam inaugurar l'hospital nou sense planificar com els ciutadans hi podrien accedir amb transport públic".

Mesures concretes quant a la mobilitat

Segons ERC Olot cal tenir present que el transport públic és la clau a l’hora d’aconseguir una mobilitat equilibrada i, en aquest sentit, serà la prioritat en les polítiques locals dels republicans. Per això, des de l’Ajuntament també posaran l’accent en la gestió i en l’educació de la mobilitat per a "implantar una nova cultura de la mobilitat".

Eixos principals

— Bus-TPO. Millorar l’eficiència. Regular i reorientar línies TPO perquè sigui una eina útil per a vertebrar la vida als barris i que serveixi per a pacificar el trànsit al centre.
— Carril bici. Ha de ser un eix que vertebri la ciutat, una xarxa principal, un carril central que potenciï el dia a dia (de la Solfa a les Tries i de l’Hostal del Sol a la carretera de Santa Pau), i una xarxa secundària que connecti els diferents barris amb connexions amb escoles i instituts.
— Bus Transversal, ha de complementar el TPO amb una bona interconnexiò i ser una eina útil per a enllaçar la ciutat amb els pobles veïns i els polígons industrials.
— Inclusió en el sistema tarifari integrat de Catalunya.
— Camins a peu. Fomentar la mobilitat a peu. Millora i arranjament de voreres, supressió de barreres arquitectòniques, senyalització dels itineraris, millora de la seguretat en les cruïlles (passos de vianants), xarxa semafòrica. Traçar una xarxa d’itineraris segurs a les escoles (camins escolars).
— Aparcament. Nou Pla d’aparcament, d’aparcaments lliures, creació d’aparcaments corona que s’haurien de connectar amb el centre amb bus llançadora (TPO), de la zona blava , creació de zona verda per a veïns i zona taronja (llarga estada).
— Mobilitat sostenible. Potenciar els vehicles elèctrics, cotxes, motos, bicicletes i vehicles impulsats amb fonts d’energia renovables. Controlar emissions contaminants i acústiques.
— Campanyes i educació. Realització de campanyes de sensibilització, prevenció i informació.

 
Arxivat a