Pep Berga (JxCat Olot): «El comerç de la ciutat és un sector estratègic de tota la Garrotxa»

El candidat, junt amb Gemma Canalias i Estanis Vayreda, proposen que la capital de la comarca sigui pilot d'una àrea de promoció econòmica urbana i que s'habiliti el primer pis del mercat com a sala d'activitats culinàries

Gemma Canalias, Pep Berga i Estanis Vayreda han parlat avui de l'impuls al comerç.
Gemma Canalias, Pep Berga i Estanis Vayreda han parlat avui de l'impuls al comerç. | Martí Albesa.
13 de maig del 2019
Actualitzat a les 18:55h
Si els cupaires són matiners (a un quart de deu del matí), els juntaires els van a la saga a les deu, també cada dia de la setmana en aquesta campanya de les eleccions municipals. Avui, des de la plaça Mercat d'Olot, el candidat de Junts per Catalunya –acompanyat de Gemma Canalias i d'Estanis Vayreda– han presentat algunes propostes relacionades amb el programa de la coalició relacionades amb el comerç: d'una banda, demanaran a la Direcció General de Comerç que Olot sigui pilot en l'alicació d'una àrea de promoció econòmica urbana (APEU) i, de l'altra, habilitaran el primer pis del mercat com a sala d'activitats culinàries.

Segons Pep Berga “el comerç és una prioritat ja que junt amb la restauració dóna feina a unes 6.000 persones” i “és un sector amb grans reptes, que necessita d'acompanyament i màxim suport”. Per això proposa una “activitat de promoció continuada per a augmentar l’atractiu del comerç de la ciutat. Que sigui atractiu per als garrotxins i també per als visitants i potencials compradors d’altres comarques”. En aquest sentit, ha destacat dues dades a tenir en compte per a aquesta activitat de promoció: el 30% de les vendes del comerç d'Olot les fan compradors de comarques veïnes, i el segon mes de l’any de més vendes a la plaça Mercat, després del desembre, és l'agost”.
 
Estanis Vayreda ha explicat que les APEU són un model de col·laboració público-privada d'organització i finançament que permet realitzar inversions i millores en una zona comercial, tant pel que fa a la modernització i la promoció de determinades zones urbanes, com millorar la qualitat de l’entorn urbà mitjançant actuacions sostenibles, consolidar el model de ciutat compacta, complexa i cohesionada i mediambientalment eficient i incrementar la competitivitat de les empreses, a més d'afavorir la creació d’ocupació.
 

Estanis Vayreda ha explicat el model de les APEU, que tan bé funciona en el món anglosaxó. Foto: Martí Albesa.


L'actual regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Olot i número 2 a la llista de JxCat Olot ha destacat dues altres línies de treball “continuades i potents” que l’equip proposa pel que fa a la promoció del comerç de la ciutat: el comerç d’Olot a Google i una campanya de comerç km 0. Per això ha indicat que aposten per “la formació i l’acompanyament perquè els comerços tradicionals estiguin a les xarxes i per la promoció de campanyes de sensibilització entre els veïns d’Olot perquè comprin en els comerços locals" per l'especial èmfasi en el valor social i econòmic d’aquest sector per la ciutat”.
 
Gemma Canalias (número 11 a la llista de la coalició), per la seva banda, ha explicat que el projecte que presenten també aposta per l’impuls de la segona fase del Taller dels Sastres “junt amb l’Associació la Iera, posant locals del Nucli Antic a disposició d’artesans, artistes i creadors”. També, ha destacat que una altra de les propostes a portar a terme d’aquest àmbit és la “posada en funcionament d’una sala per a activitats de demostració culinària a la Plaça Mercat”. Canalias ha indicat que l’objectiu és “potenciar les sessions de formació, difusió i promoció de productes de qualitat entre els ciutadans i molt especialment entre els escolars que s’hi han interessat amb algunes de les propostes treballades en el Consell dels Infants d’aquest curs”.
 
Arxivat a