El Robolot s’alça com el centre de referència de robòtica didàctica catalana

La Jornada d’Intercanvi d’experiències supera els 200 participants i fa petit el Casal Marià d’Olot. L’aposta per l’energia sostenible ha estat un èxit i es repetirà en l'edició vinent

 Més de 200 professionals de la docència han participat al Robolot 2019.
Més de 200 professionals de la docència han participat al Robolot 2019. | @ROBOLOT.
Redacció
13 de maig del 2019
Actualitzat a les 11:18h
El Robolot 2019 ha demostrat que la robòtica educativa és un valor a l’alça que ha entrat amb força en el món educatiu. Més de 200 professionals de la docència de dins i fora de Catalunya han participat aquest dissabte a la Jornada d’Intercanvi d’Experiències, deixant petit el Casal Marià d’Olot. Entre les ponències, cal destacar la presència d’alguns dels participants de la residència Faber que han exposat les últimes novetats en eines didàctiques de programació.

La presència de primeres figures mundials en el camp de la investigació en robòtica didàctica ha convertit el Robolot en una cita obligada per als docents i investigadors que vulguin conèixer les últimes novetats i les tendències actuals en robòtica educativa.
L’aposta per l’energia sostenible: un èxit que es repetirà
 
El Robolot 2019 ha apostat per primera vegada per mostrar projectes d’eficiència energètica. Durant tot el cap de setmana diferents experts han exposat al Casal Marià d’Olot i a la Sala el Torín una trentena de projectes d’energia eòlica, solar, hidràulica i de biomassa, per aconseguir una millor eficiència energètica. La iniciativa ha estat tot un èxit, tant de participació com de públic, i els responsables del Robolot asseguren que es repetirà de cara a la propera edició.
 

Alguns dels aparells a concurs al Robolot 2019. Foto: @ROBOLOT.


La robòtica present a partir dels 3 anys
 
El Robolot 2019 ha consolidat activitats per a totes les edats. Els diferents tallers han permès veure com la robòtica es pot aprendre a partir dels 3 anys. Robots com els Beebots, el Mouse o l’Arti estan preparats perquè nens i nenes d’infantil els sàpiguen fer anar. El Robolot ha aconseguit doncs reunir en els seus tallers més de 200 alumnes des dels 3 anys fins al batxillerat. Un fet curiós que s’ha donat en l’edició d’enguany és que molts mestres que acompanyaven a alumnes als tallers, han mostrat un interès creixent per conèixer a fons els diferents llenguatges de programació i robots que existeixen, i que es poden aplicar a nivell educatiu des d’infantil fins a secundària.
 
Premis educatius per a fomentar l’autocreació
 
La Robòtica està a l’alça i, per tant, hi ha moltes cases comercials que venen els seus productes. El Robolot, en canvi, aposta sempre per la vessant educativa i per això ofereix eines que permetin als alumnes crear els seus robots des de zero. El procés d’elaboració de cada robot és el que, precisament, fomenta l’aprenentatge de l’estudiant.


 
Arxivat a