Eleccions municipals 2019

Lluís Riera (CUP Olot): «D'ençà de Bracons tot el que s'ha fet és pedaç sobre pedaç»

En la primera intervenció en campanya del candidat, la CUP aposa a la ciutat per la mobilitat a peu i amb bicicleta, la potenciació del transport públic i la municipalització dels pàrquings

per Xavier Borràs, Olot, 10 de maig de 2019 a les 16:52 |
Lluís Riera és el candidat a batlle de la CUP a Olot. | Martí Albesa.
Primer acte de campanya ben de matí, a un quart de deu, i estrena del candidat de la CUP a Olot, el pastisser i poeta Lluís Riera, que ha citat els mitjans al capdamunt del carrer Verge de Montserrat, ben a tocar de l'avinguda Sant Jordi, "que no és un vial", com bé s'encarrega de recordar-nos la plataforma recentment creada i que ja ha aconseguit 3.000 adhesions. El tema central d'aquesta primera compareixença, és clar, ha estat, la mobilitat, i Riera ha etzibat d'entrada que "d'ençà de Bracons tot el que s'ha fet és pedaç sobre pedaç".

El candidat cupaire ha defensat un canvi en la mobilitat interna i externa olotina que passa per la millora del transport públic, la mobilitat a peu, els carrils bici i la reducció de l’ús del vehicle privat. Ha explicat l’aposta de la CUP per a municipalitzar la gestió dels pàrquings municipals i les zones blaves –que es podrien municipalitzar–, i ha donat suport a la reivindicació dels veïns de l’avinguda Sant Jordi.


Pel que fa a mobilitat interna, la CUP apunta sobretot a tres aspectes:
  1. Millorar i potenciar la mobilitat a peu, apostant per carrers de plataforma única.
  2. Ampliar el carril bici perquè arribi a tots els barris de la ciutat.
  3. Minimitzar el parc automobilístic i potenciar el transport públic:
    1. Per aquest motiu la CUP va ser pionera en impulsar una comissió d’estudi sobre el TPO, per millorar-ne el servei i fer-lo més útil i eficient per a la població.
    2. A través de la municipalització d’aquest servei, es milloraria el control sobre la seva qualitat i adequació al que necessita la ciutat.
    3. Apostar per l’electrificació de la flota de vehicles del TPO.

Lluís Riera envoltat d'altres membres de la candidatura de la CUP Olot. Foto: Martí Albesa.


Primers 30 minuts d'aparcament gratis

La CUP, com ja hem esmentat, també vol municipalitzar la gestió dels pàrquings municipals, actualment externalitzats, i les zones blaves. La formació assembleària defensa que els primers 30 minuts d’aparcament a les zones blaves siguin gratuïts. Per tal de resoldre la problemàtica de l’aparcament en algunes zones de la ciutat, en alguns punts les zones blaves podrien funcionar com a zones verdes (aparcament per als veïns) durant la nit.

Lluís Riera també ha donat suport a la reivindicació dels diversos veïnats de l’avinguda Sant Jordi i ha afirmant que, efectivament, “no és un vial, és un carrer”, però que fa una funció que no li pertoca. La mala planificació del túnel de Bracons ha provocat un coll d’ampolla que s’ha afrontat amb un pedaç sobre pedaç.


La formació assembleària defensa una variant d’1+1 que desembussi aquest carrer de la ciutat, però rebutja una autopista de doble carril. Per a evitar una nova mala planificació com la que s’ha viscut fins ara, la CUP defensa que la variant ha de ser consensuada en tot moment per tots els municipis afectats, amb què les Preses i la Vall d'en Bas hi tenen molt a dir.
 

 

Participació