El batlle d'Olot anuncia una inversió de 300.000 euros a l'avinguda Sant Jordi

Es preveu fer-hi obres de millora del ferm amb paviment sonoreductor aquest mes d'agost i altres accions per reduir l'impacte del trànsit mentre no es resolgui la variant d'Olot

El batlle d'Olot, Josep Maria Corominas, durant la compareixença d'aquest matí.
El batlle d'Olot, Josep Maria Corominas, durant la compareixença d'aquest matí. | Xavier Borràs.
09 de maig del 2019
Actualitzat a les 18:15h
El batlle de l'Ajuntament d'Olot, Josep Maria Corominas, ha comparegut aquest matí en seu municipal per anunciar que la Junta de Govern Local (JGL) ha aprovat aquest dijous el projecte per a la millora de l'avinguda Sant Jordi, que contemplarà el recobriment amb asfalt sonoreductor dels 3,7 km de recorregut de l'avinguda i dels carrers Zamenhoff i Portbou.

Aquest projecte –que forma part de les accions acordades entre l'Ajuntament i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya–, dotat amb un pressupost de 300.000 euros (de què es farà càrrec financerament el Govern, segons Mia Corominas), s'iniciarà durant el mes d'agost i s'executaria en un període de tres setmanes. "També -ha afegit el batlle– s'ha acordat un manteniment anual de l'avinguda", per manera de ser més eficients que fins ara.

A més de la millora del ferm, l'actuació inclou, també, la reparació d'elements de vialitat, com la reposició de 320 metres lineals de rigola (la faixa longitudinal que es construeix a la vora de la calçada per a conduir cap als embornals l’aigua procedent de la mateixa calçada i de la voravia) i d'altres elements de drenatge superficial.

La JGL, després de l'anunci fet pel conseller Calvet en la seva visita l'1 de març a Olot, va aprovar el passat 14 de març la memòria valorada per a la rehabilitació del ferm de l'avinguda Sant Jordi i, en la mateixa sessió, va adjudicar les obres de millora del paviment per un import de 47.116 euros, un treballs que es van iniciar el passat 28 de març i que es van allargar durant dos dies, en què es van asfaltar en base a pegats de quitrà 1.225 m quadrats de l'avinguda i els carrers Portbou i Zamenhoff.

Altres mesures que es contemplen –i de què han estat informades tant la plataforma No és Un Vial com les associacions de veïns de la zona– s'adreçaran a reduir l'efecte del trànsit a l'avinguda, mentre no es resolgui la qüestió de la variant d'Olot, que ahir va rebre un nou impuls amb l'adjudicació, per part de Territori i Sostenibilitat, de l'estudi d'impacte ambiental. Entre altres mesures –que caldrà iniciar en el pròxim mandat municipal– es contempla la reducció del límit de velocitat en hores nocturnes, la programació de semàfors en groc intermitent a la nit, l'increment de la vegetació al voltant de la via i la impermeabilització acústica de les finestres.

El reforç de la senyalització d'itineraris de llarg recorregut (és a dir, la prohibició abans d'entrar al túnel de Bracons) i dels controls policíacs de camions són algunes altres de les accions plantejades i que s'adiuen força, segons els batlle, amb el decàleg plantejat per la plataforma No és un Vial i les associacions de veïns. a les quals se'ls ha informat fil per randa.
 
Arxivat a