El PSC Olot proposa dedicar part dels diners de les rotondes de Besalú al projecte executiu de la variant de les Preses

El candidat Josep Guix –que també demana modificacions puntuals a la variant d'Olot– presenta Marina Alegre com a número 3 de la llista a les municipals

Josep Guix va presentar la número 3 de la candidatura, Marina Alegre.
Josep Guix va presentar la número 3 de la candidatura, Marina Alegre. | Martí Albesa.
16 d'abril del 2019
Actualitzat a la 13:46h
El PSC Olot, de la mà del candidat Josep Guix –actual portaveu del partit a l'Ajuntament–, va treure pit aquest dilluns en la presentació, al local del partit, de les propostes de mobilitat que creuen que poden millorar la vida dels ciutadans, i va proposar que part dels 8 MEUR que es pretén dedicar a les quatre rotondes projectades entre Besalú i Serinyà a l'N-260 es facin servir per a adjudicar la redacció del projecte executiu de la variant de les Preses, i una altra part a l'agençament i humanització de l'avinguda Sant Jordi. 

Guix va fer aquestes propostes tot recordant èpoques passades, quan el govern socialista va desencallar la reforma de la N-260 de Besalú a Olot per a convertir-la en l'A-26 o quan amb Joaquim Nadal, conseller de Política Territorial i Obres Públiques es van construir els túnels de Bracons. tot argumentant que "amb governs socialistes" s'havien desencallat els atàvics problemes que arrossegava la comarca de la Garrotxa, mentre, durant aquests anys, ni l'Ajuntament d'Olot ni el Govern de la Generalitat no han fet pràcticament res, tret de la proposta de les rotondes de Besalú a Serinyà, amb la qual els socialistes no estan gens d'acord.

El candidat a batlle, acompanyat de Jaume Mir, va aprofitar l'ocasió per a presentar la número 3 de la llista a les eleccions municipals del 26 de maig, Marina Alegre, i el web d'aquesta contesa electoral en què, a base de documents i vídeos [com el que podeu veure aquí sota] aniran desgranat una mena de decàleg de les propostes que fa el PSC a la ciutat.



Marina Alegre –suplent a les llistes al Senat per la demarcació de Girona–, originària de Gijon però de família burgalesa, fa tres anys que viu a Olot, on n'ha estat vinculada els darrers catorze. Enginyera agrònoma de formació, es dedica al màrqueting industrial de malles plàstiques extruïdes i es mostra molt il·lusionada de formar part de la llista municipal del PSC Olot.

Altres propostes sobre la mobilitat
 
Pel que fa a la variant de les Preses-la Vall d'en Bas, els socialistes es mostren d'acord amb el pacte dels tres batlles que la calçada sigui d'1+1, que minimitzi el màxim l'impacte ambiental i passi semisoterrada en els punts més conflictius, especialment entre les Preses i l'Escola Verntallat, a la Vall d'en Bas. 

Pel que fa a la variant d'Olot, demanen que s'executi el projecte ja aprovat, amb algunes modificacions puntuals, per exemple:

— que la sortida i l'entrada projectades al Pla d'en Llunes sigui una entrada secundària que doni sortida als barris de la zona del Pla de Dalt i per la Pinya i Riudaura, ja que un important volum de trànsit per aquesta sortida podria perjudicar el funcionament de l'Hospital;
— que el tram de variant que passa pel davant de l'Hostal del Sol sigui soterrat pequè el barri pugui estar una altra vegada connectat a la ciutat.
 
També volen que s'estudiï la construcció d'una sortida-entrada a la zona del Polígon del Pla de Baix que doni servei a tots els vehicles que vulguin accedir al Polígon i al centre de la ciutat, a través de l'avinguda Reis Catòlics.
 

Jaume Mir i Josep Guix durant la presentació de les propostes de mobilitat. Foto: Martí Albesa.


Igualment, reclamen:

— la construcció de l'autovia de Besalú a Cornellà del Terri, tot seguint l'avantprojecte ja redactat durant l'etapa del conseller Nadal;
— l'arranjament urgent de l'avinguda Sant Jordi seguint criteris humanitzats per a donar prioritat a les persones, a la seguretat viària i al medi ambient, amb un pressupost que calculen d'1,5 MEUR;
— l'arranjament de l'avinguda Santa Coloma, especialment el clavegueram, les voreres, l'arbrat i la construcció d'un carril bici que connecti amb la via verda del riu, amb la de Ripoll i amb el centre de la ciutat. Guix va detallar que quan plou molt els col·lectors, antiquats, no suporten l'avinguda d'aigües residuals, salten les tapes del clavegueram i fins i tot entra l'aigua bruta per les aixetes en algunes cases;
— l'arranjament de la Rodona com a nus de comunicacions molt important, situada a l'entrada de la ciutat.
 
Arxivat a