Trànsit

Dijous s'inicien les obres d'arranjament de l'avinguda Sant Jordi d'Olot

El mateix dia, la plataforma "No és un vial, és un carrer" farà un acte de presentació per a tots els veïns i col·lectius interessats

per Xavier Borràs , Olot, 27 de març de 2019 a les 08:29 |
Aquest dijous s'inicien les obres d'arranjament del ferm. | @olotuit.
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de març de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Serà difícil d'esbrinar si ha estat per la pressió veïnal de la nova plataforma "No és un vial, és un carrer" o per allò de la proximitat de les eleccions municipals vinents, però aquest dijous, 28 de març, s'inicien els treballs per a la rehabilitació del ferm de l’avinguda Sant Jordi d'Olot, tan baquetejada durant anys i panys pels centenars de camions que hi passen diàriament des que es va posar en servei els túnels de Bracons –habitualment i majoritària carregats de porcs vius o d'embotits.

Efectivament, l'endemà que es va donar a conèixer la nova plataforma, la Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Olot va aprovar la memòria valorada de la rehabilitació i va adjudicar els treballs de millora del paviment per un import de 47.116 euros a l’empresa Rubau Tarrés SAU, amb el benentès que també es va acordar amb la Generalitat una subvenció per manera que el Govern es faci càrrec de l’import total de l’obra.


Els treballs de millora del ferm –que duraran dos dies– consistiran en l’asfaltatge de 1.225 m2 del paviment de l’avinguda Sant Jordi, del carrer Portbou i Zamenhoff. Es tracta dels espais més malmesos d’aquesta via, d’acord amb l’estudi de patologies realitzat per l’Àrea d’Infraestructures de l’Ajuntament d’Olot. Prèviament a aquesta actuació, s’ha substituït 227 metres lineals de rigola de tota l’avinguda, que s’havia enfonsat o bé havia quedat malmesa.   
 

L’Ajuntament, tanmateix, continua reclamant a la Generalitat una nova actuació de millora sobre l’avinguda Sant Jordi. Tal com va avançar en la seva visita a Olot el conseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet, es treballa en la definició d’un projecte integral que ha de suposar l’aixecament de tot el ferm per pavimentar-lo de nou i tot de mesures de pacificació de l’avinguda, amb un import superior al milió d’euros, tal com fa pocs dies reclamava ERC.

Presentació del decàleg de la plataforma


El mateix dijous, a les set del vespre, als locals del número 23 del carrer Iu Pascual d'OLot, la plataforma "No és un vial, és un carrer" presentarà al veïnat i als col·lectius interessats un decàleg de reivindicacions.

Aquest nou col·lectiu de veïns considera que el mal anomenat Vial Sant Jordi "és la vergonya viària de Catalunya, un malson per a nosaltres, i una pèssima carta de presentació de la ciutat per a tothom qui la travessa fent aquest recorregut. Afegit al seu lamentable estat, la nul·la planificació per a  una mobilitat més curosa i la manca de condicionament general, hi ha el fet que amb l’obertura de Bracons s’ha consolidat com a corredor de mercaderies nacional per al tràfic pesant i a voltes perillós que travessa el nucli urbà, situació irregular que volem emfatitzar per a revertir".
 
Els veïns són del parer que l'avinguda i el carrer Portbou són carrers amb els mateixos drets i deures que qualsevol altre, i no poden ni volen sostenir més aquesta situació. "Bracons va ser un engany i la nostra vila cada dia està i estarà més intransitable i pol·luïda", afegeixen en la convocatòria de l'acte d'aquest dijous.  "Creure  que  una petita calçada d’un carril podrà absorbir el  volum  de  vehicles  en augment, és ingenu, temerari, i un perill per a la salut dels veïns i dels olotins en general que no estem disposats a seguir tolerant", reblen.
 

Cartell de convocatòria de la plataforma «No és un vial, és un carrer». Foto: @noesunvial




 

 

Participació