Noel Alimentaria aposta per la innovació, la diversificació i la sostenibilitat

La companyia garrotxina ha celebrat una convenció interna a Can Trona, a la Vall d'en Bas, per a presentar les línies estratègiques dels pròxims anys

Els participants a la convenció de Noel Alimentària a Can Trona.
Els participants a la convenció de Noel Alimentària a Can Trona. | @noelalimentaria
Redacció
21 de març del 2019
Actualitzat a les 8:23h
Noel Alimentaria, una de les principals empreses del país en el sector de l’alimentació, ha celebrat la convenció interna "Consolidar per seguir creixent. Junts ho farem possible" a l’Auditori del Centre de Cultura i Natura Can Trona de la Vall d'en Bas. Durant les jornades, a les quals han assistit un total de 140 persones entre directius i comandaments intermedis de la companyia, s’han revisat els objectius de cadascuna de les àrees de negoci i de les àrees de suport. A més, s’ha presentat el pla de sostenibilitat de la companyia, així com les noves unitats de negoci i les apostes de Noel per a diversificar els seus productes.

Noel Alimentaria, fincada a Sant Joan Les Fonts (Garrotxa), és una empresa familiar de quarta generació especialitzada en la producció i la distribució de pernil cuit i curat, embotits, carns fresques i plats preparats tant per al mercat nacional com internacional. Amb 1.160 treballadors i 10 plantes productives, s’ha convertit en una de les principals empreses del país en el sector de l’alimentació.
 
La convenció s'ha inaugurat repassant els 79 anys d'història de l'empresa, sempre centrada en la millora contínua, la qual ha multiplicat per 15 la seva dimensió des que Anna Bosch i Joan Boix van agafar el relleu al capdavant de la direcció general, a mitjans dels anys 80. La direcció general també ha subratllat la importància del treball en equip i de les relacions transversals, factors clau pel creixement futur de l’empresa.
 
Els membres de la quarta generació de l'empresa familiar, Albert Boix i Xavier Boix, plenament incorporats al negoci, han estat els encarregats d'explicar les palanques de creixement de Noel Alimentaria per al 2019. La primera d'elles, augmentar el coneixement de marca Noel i continuar posicionant-la en el mercat. La innovació, també se situa com un dels principals focus pel creixement, juntament amb l'especialització en el mercat nacional i en la resta de mercats en els quals la marca està present. Precisament, l’exportació és una de las estratègies de creixement: consolidant Europa i continuant l’expansió cap a mercats com Llatinoamèrica, els Estats Units o Àsia. A banda, l'eficiència i l'efectivitat de l'empresa, i la diversificació del negoci cap a noves categories, són altres palanques estratègiques que han de permetre posicionar la companyia com una empresa alimentària global, no només del sector càrnic.
 
Precisament amb aquest objectiu de diversificació, Noel està immersa en nous projectes, seguint les tendències actuals en alimentació: salut, conveniència i plaer. En aquest sentit, la convenció també ha servit per a presentar les noves unitats de negoci com l'acord amb Casa Bona, una gran oportunitat per a entrar en el sector de les pizzes refrigerades artesanes d’alta gamma; marca de sucs vegetals cold-press Juicius, envasats amb tecnologia d’altes pressions a la planta APA Processing, també propietat de Noel; Sensei Sushi, dedicada a l’elaboració de sushi o, les hamburgueses premium de Natrus, elaborades amb carn de vedella Black Angus.
 
Durant els dos dies de convenció, cadascun dels directors de les diferents àrees de Noel Alimentària han exposat i posat en valor les línies estratègiques dels seus departaments, fent especial èmfasi en les que afecten el core business de l'empresa, els productes càrnics, i especialment el seu producte estrella, el pernil cuit llescat, amb el qual Noel és un dels líders del mercat.
 
En matèria de sostenibilitat, Noel Alimentaria vol centrar els seus esforços en tenir una actitud empresarial responsable i proactiva vers el seu entorn. En aquest sentit, està desenvolupant projectes de caire social a través de les dues fundacions, Fundació Albert Bosch, que col·labora amb l’Hospital Vall d’Hebron en projectes de recerca de malalties infantils, especialment en la investigació del càncer infantil, i la Fundació Maria Rosa Sans, enfocada a la promoció del talent de joves de la Garrotxa amb pocs recursos, facilitant-los l’accés a la universitat. Pel que fa al medi ambient, té engegades diverses iniciatives que engloben des de la reducció del plàstic dels seus envasos en un 25%, a la implicació i el compromís dels seus proveïdors per reduir l’impacte ambiental de tota la seva cadena de valor.
 
Anna Bosch i Joan Boix han estat els encarregats de clausurar la convenció, Bosch ha remarcat “les estratègies que hem presentat pel 2019 tenen com objectiu el continu creixement dins del sector i posicionar-nos com una empresa d’alimentació global compromesa amb el territori”, Boix ho ha complementat afegint que “el treball en equip i el compromís dins l'empresa són pilars fonamentals per a continuar creixent”.