KREAS rellança l'#aquihihafeina per a promoure el sector alimentari entre els joves

Actualment, la indústria alimentària té dificultats per a cobrir llocs de treball amb personal qualificat

Mònica Furtet, directora general de la Fundació Kreas.
Mònica Furtet, directora general de la Fundació Kreas. | Martí Albesa.
15 de febrer del 2019
La Fundació KREAS inicia aquest mes de febrer una nova campanya de l’#aquíhihafeina per a promocionar el sector alimentari entre els més joves, tal com ha fet saber aquest matí de dijous en seu municipal la directora de la Fundació KREAS, Mònica Furtet, que ha presentat la campanya “Aquí hi ha feina”.

De fet, una de les problemàtiques que segueix afrontant la indústria alimentària a data d’avui és la dificultat per cobrir llocs de treball amb personal qualificat. Sovint, aquesta dificultat es veu agreujada pel fet que cada vegada són menys els joves que opten per cursar estudis de la branca industrial alimentària com a primera opció.
 
Segons les darreres dades publicades per l’Observatori econòmic i social i mediambiental de la Garrotxa, tan sols un 4,9% dels alumnes garrotxins de cicles formatius van optar per estudis de grau mitjà i superior en indústries alimentàries. A nivell universitari, les ciències socials i jurídiques encapçalen la llista amb un 46,3%, respecte un 18,8% en enginyeria i arquitectura i tan sols un 9% en ciències. A l’altra cara de la moneda, el sector alimentari a la Garrotxa ocupa un 42% de la població activa i representa el 49% del volum de facturació. 
 
Conscients de la necessitat d’incorporar més talent a la indústria alimentària i de la manca d’interès per part dels joves, la Fundació KREAS ha rellançat una nova edició de la campanya #aquíhihafeina amb l’objectiu de despertar la vocació per treballar en el sector alimentari per part dels més joves. Aquesta campanya inclou una sèrie de tallers i xerrades que apropen la indústria agroalimentària d’una manera dinàmica, educativa i divertida. Pel que fa als tallers, se n’han seleccionat sis d’entre l’àmplia oferta que té la Fundació. Aquests tallers estan estructurats amb una part teòrica i una part pràctica i van adreçats a diferents nivells acadèmics: educació primària, secundària, batxillerat i cicles formatius. L’oferta s’ha fet arribar a totes les escoles i instituts de les comarques gironines i més d’una quinzena ja s’han interessat per poder-s’hi acollir.
 
El primer acte de sortida de la campanya #aquíhihafeina comença amb una conferència que es durà a terme aquest divendres 15 de febrer a les 11h a l’edifici de Can Monsà. Està dirigida a adolescents d’entre 16 i 18 anys que formen part del programa de Noves Oportunitats. Aquesta iniciativa, Noves Oportunitats per a Joves, va néixer des de l’Àrea d’Ocupació Juvenil del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) i en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament amb l’objectiu de recuperar les ganes d’aprendre dels milers de joves que, per motius diversos, no han trobat el seu lloc als instituts i que, per raó de la seva edat, tenen dificultat per incorporar-se al mercat laboral.
 
La Fundació KREAS va néixer el 2013 a la ciutat d’Olot com a fundació privada sense ànim de lucre, amb l’objectiu d’esdevenir un centre de formació professional integral de referència en l’àmbit de la indústria càrnia i agroalimentària. El seu model pedagògic es basa en la formació dual on la part pràctica es porta a terme dins de les instal·lacions de les empreses col·laboradores de la Fundació i els alumnes afronten situacions laborals reals des de l’inici dels seus estudis. Aquest fet  representa un avantatge competitiu respecte l’alumne que hagi seguit una formació només teòrica i garanteix la seva òptima inserció laboral posterior. Dins dels fins fundacionals de la Fundació està el de difondre coneixement, orientació i promoció en l’àmbit de la indústria alimentària i en col·laboració amb altres entitats del territori.
 
Arxivat a