Mobilitat sostenible

Olot presenta al FEDER un projecte de via ciclista des de Sant Roc a les Tries

Es tracta d'ampliar els espais destinats a l'ús de la bicicleta i integrar un itinerari d’ús públic que pugui enllaçar amb altres vies verdes

per Redacció , 1 de febrer de 2019 a les 08:14 |
El nou projecte enllaçarà des de la Via Verda a l’àrea de Sant Roc. | Arxiu NG.
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de febrer de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El primer tinent d’alcalde, Pep Berga, ha explicat aquest dijous en seu municipal el projecte que l’Ajuntament d’Olot ha presentat a la convocatòria d'ajuts del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) per a continuar ampliant l'espai destinat a l'ús de la bicicleta a la ciutat.Olot ha presentat a la convocatòria una primera fase de la proposta de traçat de via ciclista des de les fonts de Sant Roc a les Tries. Aquesta fase està inclosa en el projecte que l’Ajuntament d’Olot disposa de traçat de via ciclista tot seguint el riu Fluvià, al seu pas per la ciutat, connectant la Via Verda del Carrilet i donant sortida cap a Sant Joan les Fonts i la Vall de Banya (connexió amb la Ruta del Ferro o Pirinexus).
 

L’abast d’aquest projecte és l’àmbit del riu Fluvià al seu pas per la ciutat d’Olot, des de l’enllaç amb la Via Verda del carrilet Olot – Sant Feliu, a l’àrea de Sant Roc, fins al poble de Sant Joan les Fonts, passant per la Canya. En el seu conjunt es tracta d’ordenar una longitud aproximada de 8 km de carril per a bicicletes. També abasta el conjunt d’espais i àrees verdes que articulen en gran part tota la franja fluvial del riu a la ciutat.
 

El pressupost total d’aquest projecte és d’1.400.000 euros, dels quals s'ha presentat a la convocatòria FEDER, la relativa als trams que unirien el pont del carrer Folch i Torres fins al Molí d’en Climent per un import total de 650.000 euros.
 

Atesa l’envergadura de l’obra, l’Ajuntament d’Olot ha optat per plantejar a la convocatòria l’execució d’una primera fase del conjunt del projecte. L’elecció d’aquests trams respon també a l’oportunitat que representa en relació a l’actuació del Mirador de Sant Miquel, en l’àmbit del PIAM, i perquè es vol millorar la seguretat dels vianants en la zona del Consum, amb una passera que connecti el barri de Sant Miquel amb l’Escola Bisaroques.
 

El primer tinent d'alcalde, Pep Berga, ha detallat el projecte presentat. Foto: @olotuit.


L’Ajuntament d’Olot aposta per seguir estenent la xarxa de bici carrils de la ciutat i integrar un itinerari d’ús públic d’aquesta xarxa, connectant diferents equipaments, la qual cosa afavoriria una major utilització de la mateixa per part dels habitants de la ciutat.
 
Cal tenir present també que en aquests moments són a punt de finalitzar les obres al pont de l’Avinguda Santa Coloma, en el marc del projecte d’adequació d’accessos i itinerari en els marges del riu Fluvià en el tram del pont de Sant Roc fins a l’Avinguda de Santa Coloma.
 
El Projecte de via ciclista seguint el riu Fluvià al seu pas per Olot és obra de l’enginyer i paisatgista Martirià Figueras. Figueras ja va ser el responsable de l’actuació feta ara fa dos anys d’adequació d’un itinerari de passeig als marges del riu Fluvià al seu pas per Olot, des del Jardí dels Nius i fins a l’alçada de la bàscula de Les Tries.
 

 

Participació