Sector carni

Espuña factura més de 83 MEUR el 2018, un 7% més que l'any passat

L'empresa càrnia d'Olot –que canvia de gerent, amb el relleu de pare a fill– es fixa entre els objectius estratègics desenvolupar el negoci de plats precuinats refrigerats

per Redacció , Olot, 28 de gener de 2019 a les 10:37 |
Esteve Espuña, nou gerent de l'empresa, acompanyat de son pare, Xavier Espuña. | ACN.
Aquesta informació es va publicar originalment el 28 de gener de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'empresa càrnia d'Olot Espuña ha tancat el 2018 amb un increment del 7% de la facturació en relació amb l'any anterior i ha superat els 83 milions d’euros (MEUR). Entre els objectius estratègics per als pròxims anys, hi ha la consolidació del mercat de pernil curat llescat , l’aposta per la sostenibilitat de l'envasat i el desenvolupament del negoci dels plats precuinats refrigerats, un mercat en creixement. Actualment exporta a més de 45 països, entre els quals hi ha els EUA, Japó i Corea i s'ha proposat triplicar la facturació a Amèrica del Nord i arribar als 10 MEUR a mig termini.

Tot plegat ho han explicat aquest divendres durant un acte per anunciar el relleu generacional a la companyia. Esteve Espuña assumeix la gerència de l'empresa després que el seu pare, Xavier Espuña, n’hagi estat al capdavant de l'empresa durant els darrers 43 anys.


"Sota la direcció del meu pare, Espuña ha desenvolupat una distribució organitzada i ha perfeccionat la tècnica de la xarcuteria envasada, garantint la màxima seguretat alimentària en els seus processos de fabricació", ha afirmat el nou gerent. A més, també ha reconegut el procés d'internacionalització que es va fer fa uns anys i l'aposta per incrementar les capacitats productives amb la inauguració de dues fàbriques i l'obertura de nous centres a Argentina i a EUA", ha dit Esteve Espuña en l’acte de relleu.
 

Una treballadora amb els fuets d'Espuña a la planta d'Olot. Foto: ACN.


Els plats cuinats refrigerats, un dels productes estratègics

El nou pla estratègic fixa a mitjà termini consolidar el mercat del pernil curat llescat (el seu producte estrella) i apostar sobretot pels snacks i els plats precuinats refrigerats que ja han començat a comercialitzar, "un mercat en creixement pel qual hem decidit apostar per oferir als consumidors receptes més saludables i naturals", apunta Esteve Espuña. Un altre dels reptes de futur és reduir l'ús de plàstics i avançar en la sostenibilitat de l'envasat.


A banda de les plantes de producció que l'empresa té a Olot i a la Pobla de l'Illet (Berguedà), la firma també en té a Utrillas, a l’Aragó, on fan els llescats i el packaging. Aquest planta es va inaugurar el 2005 i en els darrers deu anys s'ha ampliat en dues ocasions, el que li ha permès passar de 25 a 97 treballadors (el 61% són dones) en unes instal·lacions que actualment ocupen més de 10.000 m2. La firma preveu ampliar-la en un futur.

D'altra banda, l'any passat va adquirir uns terrenys de 36.700 m2 a Mezquita de Jarque, també a l'Aragó, on ha previst construir un assecador. Aquesta planta encara està en fase d'estudi i no hi ha un calendari establert. De moment hi ha invertit uns 1,5 MEUR. L'empresa, creada el 1947 a Olot, preveu destinar més recursos a les dues plantes en els pròxims anys.

L'any 2015 van obrir una planta als EUA amb "bons resultats de vendes", un mercat que volen fer créixer.

Durant l'acte d'aquest divendres, el fins ara gerent ha subratllat els canvis més importants en el procés de producció i comercialització i ha agraït la feina de tots els treballadors que ho han fet possible. Actualment doóna feina a més de 300 persones.

 

 

Participació