L'any 2018 no hi va haver cap mort en accident de trànsit a la Garrotxa

Per contra, l'Alt Empordà, el Gironès i la Selva registren 29 de les 45 víctimes mortals de la demarcació de Girona

El director del Servei Català de Trànsit, Juli Cendrau, durant la presentació del balanç.
El director del Servei Català de Trànsit, Juli Cendrau, durant la presentació del balanç. | SCT.
22 de gener del 2019
Actualitzat a les 9:32h
L'any 2018 no hi va haver cap mort en accident de trànsit a la Garrotxa. Tanmateix, un total de 45 persones van morir en 40 accidents de trànsit al conjunt de la xarxa viària interurbana i urbana de la demarcació de Girona.

Aquesta és la principal i més desconcertant conclusió del balanç sobre l'anàlisi de la sinistralitat a la demarcació de Girona durant el 2018 que va presentar aquest dilluns el director del Servei Català de Trànsit, Juli Gendrau, acompanyat de la cap del Servei Territorial de l’SCT a Girona, Susanna Poch, el director dels Serveis Territorials d’Interior, Albert Ballesta,  el cap de la Comissaria general de Mobilitat de Mossos d’Esquadra, el comissari Joan Carles Molinero, i l’inspector Joan Costa Barnola, de l’Àrea Regional de Trànsit dels Mossos d’Esquadra.

Les xifres, fredes parlen per si mateixes: respecte al 2017, hi ha hagut un increment de l’11% pel que fa als accidents mortals i d’un 7% quant a les víctimes mortals. Al 2017 hi va haver 36 sinistres mortals amb 42 víctimes mortals.

De les 45 persones mortes, 32 van morir en zona interurbana i 13, en zona urbana. Del total dels accidents mortals, 27 van tenir lloc en zona interurbana i 13 en zona urbana.
 
Cal dir que això es produeix, segons l'anàlisi presentada, en un context de creixement de la mobilitat dels darrers anys. En concret, la mobilitat durant el 2018 ha augmentat un 2% respecte de l’any 2017 assolint un nivell similar al d’abans de la crisi.
 

L’Alt Empordà i la Selva registren 22 de les 32 persones que van morir en zona interurbana.
 
Per vies, l’N-II, la C-63 i l’AP-7 concentren la meitat dels morts.
 
De les 32 persones mortes a les carreteres de Girona, 22 són ocupants de turisme i 7 motoristes
 
Les franges d’edat que registren major increment en la mortalitat són la franja de 65 a 74 anys i la de més de 74 anys
 
La distracció continua sent el principal factor concurrent en el total d’accidents amb víctimes.

Podeu veure el report sencer en aquest vincle.