Mobilitat

Consideren irresponsable que l'Ajuntament d'Olot no canviï la mobilitat al Pou de Glaç

El regidor d'Olot en Comú, Xavier Garcia, presenta els resultats de la segona trobada dels grups municipals i les entitats veïnals sobre la proposta de mobilitat a l'entorn d'aquest indret

per Redacció, Olot, 15 de gener de 2019 a les 12:57 |
El regidor d'Olot en Comú (OeC), Xavier Garcia Zabal. | @OlotEnComu.
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de gener de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El regidor d'Olot en Comú (OeC), Xavier Garcia Zabal, ha presentat aquest matí a la Sala de Plens del consistori olotí els resultats de la segona trobada dels grups municipals i les entitats veïnals sobre la proposta de mobilitat a l'entorn d'aquest indret i ha manifestat no entendre per què l'equip de govern municipal no es fa responsable dels canvis que millorarien la mobilitat de la zona.

El regidor dels comuns ha fet referència als punts problemàtics principals al Pou de Glaç:


1. Ruptura del carril de bicicletes (via-verda) en les rotondes de Cotym i en el pas de l’antiga fàbrica Alzamora.
2. Convivència difícil en l’itinerari de bicicletes per calçada sobre els carrils de circulació entre el carrer Ricard Jordà i avinguda Dr. Danés, i a la carretera de Riudaura, entre Pou del Glaç i el camí de la Creu.

3. Interferència de l’estacionament en filera i, en particular, de les zones de càrrega i descàrrega, amb la circulació al carrer Pou del Glaç, degut a una secció massa estricte i al doble sentit, que en hores punta requereixen aturades per permetre el pas alternatiu.
4. Ordenació poc eficient que porta a un excessiu temps d’espera i cues en l’encreuament semafòric avinguda Danés-Pou del Glaç, ja que hi ha 4 fases semiactuades, una per a cada entrada de vehicles a la cruïlla.

5. Falta d’amplada per complir les condicions d’accessibilitat en les voreres de la carretera de Riudaura, entre Pou del Glaç i el camí de la Creu.
6. Falta de visibilitat que afecta a la seguretat viària en la sortida de Garcia Robles a la carretera de Riudaura.
7. Excessiva concentració de mobilitat en el carrer Pou del Glaç com per tenir uns bons nivells de seguretat viària en els passos de vianants (Cinemes, Pere Lloses i Ricard jordà) regulats amb senyalització convencional.
8. Dificultat de sortida dels vehicles de Notari Closells a Reis Catòlics per la proximitat del semàfor de la plaça  Clarà-plaça de Catalunya, que impedeix posar una fase verda per aquesta sortida que funcioni.
9. Utilització de la Ronda Montolivet (vial estret típicament local i no de pas) com a bypass de l’avinguda Dr. Danés des del carrer Geranis fins a Pou del Glaç.

Segons Garcia Zabal, Ttots els informes després de la prova pilot (Intra, Etra Bonal que regula els semàfors, i la Policia Municipal) són favorables a l'aplicació dels canvis proposats, "però l’equip de govern no els aplica".

El més de maig de 2018, OeC va proposar en una moció, aprovada, que calia aplicar, amb una proposta que va constituir una  comissió amb les associacions de veïns. L’equip de govern (PDeCAT i PSC)  no estava d’acord amb la creació de la comissió i tan sols va permetre "que nosaltres (OeC) ens reuníssim amb les associacions per a explicar el que pretenem".
 
Es va fer una primera trobada aquest juliol i es va constatar la manca d’informació de les associacions veïnals sobre els informes emesos després de la setmana de prova pilot, amb què "vam decidir facilitar aquesta informació i tornar-nos a trobar a finals d’any, cosa que hem fet aquesta setmana passada".
 
En la segona trobada, el barri de Montolivet, manifesta el seu acord amb les propostes de modificació el barri Eixample Popular, tot i que manifesten dubtes de tipus tècnic en els informes emesos i se citen enr una reunió amb els serveis tècnics municipals. Les Vivendes Garrotxa havien canviat el representant i davant la manca d’informació els faciliten, també, els diferents informes. La representant de l’escola Cor de Maria-Maria Reina no es posiciona en cap sentit tot i reconèixer la problemàtica i que necessiten temps.
 
A parer d'Olot en Comú és una irresponsabilitat que l’equip de govern no apliqui unes mesures que ajudarien a resoldre, en bona part, els problemes de mobilitat "que pateixen els nostres ciutadans i ciutadanes en aquesta part de la ciutat, que s’han agreujat respecte al moment que es van fer les proves, i són unes mesures que no tenen gairebé cost econòmic", ha reblat Xavier Garcia.
 

 

Participació