La CNT Olot fa una crida a recolzar la vaga del 29-N a l'ensenyament públic

Els anracosindicalistes recolzen la vaga convocada a l'esenyament públic el 29-N.
Els anracosindicalistes recolzen la vaga convocada a l'esenyament públic el 29-N. | @cntolot.
Redacció
26 de novembre del 2018
Actualitzat a la 13:22h
La Secció Sindical d'Esenyament de la CNT Olot –junt amb la CNT Figueres i CNT la Bisbal– fa una crida a recolzar la vaga del proper 29 de novembre de 2018, així com a les diferents mobilitzacions en suport a la educació pública i laica. Per als anarcosindicalistes és urgent "implicar-se en la defensa de l’educació com a conquesta irrenunciable de la classe treballadora, amenaçada dia a dia per la precarització i la manca de recursos".

A banda de defensar la vaga com una eina imprescindible per defensar els nostres drets, els convocants pensen que cal enfortir els espais de debat i participació directa de tothom en l’escola i l’educació col·lectiva. "El dret a l’ensenyament públic ha de completar-se i avançar, allunyant-lo de la lògica autoritària, patriarcal, classista, competitiva i elitista, contribuint a educar persones lliures i equivalents", manifesten en el comunicat fet públic amb motiu d'aquesta vaga.

Els cenetistes proposen:

1- La derogació dels Decrets de plantilles, Decret de direcció, la LOMCE i la LEC (Llei d’Educació de Catalunya),  responsables de la precarietat i la  pèrdua de democràcia als centres.
2- Retirada immediata dels recursos públics destinats a centres privats i religiosos.
3- Revertir les retallades a l’escola pública. La reducció dràstica de les ràtios d’alumnes per aula.
4- L’Ampliació i consolidació dels llocs de treball pel professorat.
5- Increment de personal de suport a la docència per atendre les necessitats especials de l’alumnat.
6- Recuperació de poder adquisitiu de les treballadores d’educació.
7- Garantir el dret a un menjador escolar públic i gratuït gestionat per la comunitat educativa. Entenent aquest com a una part important de l’educació cívica i alimentària.
8- La creació d’escoles bressol horitzontals i gratuïtes al servei de la classe treballadora. Com a embrió d’una educació lliure i igualitària.
9- Dignificar la tasca educativa i les condicions laborals del Lleure Educatiu i Sociocultural. Reconèixer els monitors/es, directors/es de lleure, vetlladors/es, personal de cuina i menjador, etc.  com a part imprescindible en l’àmbit educatiu.
10- Pla educativa integral. Defensa del model d’immersió lingüística. Foment i creació d’escoles lliures. Participació directa de la comunitat educativa i les Ampes mitjançant les assemblees de centre. Introducció dels esquemes d’escola lliure en el funcionament de l’escola pública.