Tres professors de l'Escola Malagrida d'Olot impulsen una jornada de transformació educativa

Es desenvoluparà durant tot el pròxim 26 de gener a la Sal El Torín

El regidor d’Educació, Pep Berga, amb Jordi Ferrarons, Sílvia Sala i Mercè Soler, director i membres de l’equip directiu de l’Escola  Malagrida.
El regidor d’Educació, Pep Berga, amb Jordi Ferrarons, Sílvia Sala i Mercè Soler, director i membres de l’equip directiu de l’Escola Malagrida. | Xavier Borràs.
26 de novembre del 2018
Actualitzat a les 14:28h
El dissabte 26 de gener de 2019 tindrà lloc a la sala El Torín d’Olot la Jornada de Transformació Educativa d’Olot (JTEO). Tres professors de l’Escola Malagrida -Jordi  Ferrarons i Aguiló, Sílvia Sala i Norti i Mercè Soler de Morell i Pagès, de l’equip directiu del centre des del curs 2012-2013- han decidit impulsar aquesta iniciativa que pretén recopilar diferents temàtiques d’actualitat educativa, amb caràcter transformador (educatiu i social) i oberta a docents, estudiants, famílies, entitats i a tota aquella persona interessada en el món educatiu.

La Jornada de Transformació Educativa d’Olot –que es va presentar aquest divendres en seu municipal amb la presència, també, del regidor d'Educació Pep Berga– és oberta a tothom:  docents, educadors, psicòlegs, pedagogs, pares i mares, estudiants ..., i totes aquelles persones que estiguin interessades en el món educatiu (és una formació reconeguda pel Departament d’Educació).
 

Jordi Ferrarons, amb Pep Berga, durant la presentació de la Jornada. Foto: Xavier Borràs.


El regidor d’Educació, Pep Berga, ha subratllat “la importància de jornades com la que aquest gener tindrà lloc a Olot gràcies a la iniciativa de l’Escola Malagrida”. El director del centre, Jordi Ferrarons, ha afirmat que “volíem portar a Olot una formació com la que acostumem a assistir a altres llocs de Catalunya”. A la presentació d’aquest matí, també hi ha participat Sílvia Sala i la Mercè Soler de Morell, de l’equip directiu del Malagrida, que precisament han destacat que la idea d'aquesta jornada a Olot se'ls va acudir tornant d'un viatge d'una formació pedagògica a Tarragona.

Jordi Ferrarons va destacar que s'espera que s'hi inscriguin més de 350 persones, tenint en compte, a més, el caràcter fratuït de la jornada i el fet s'habiliten crèdits de lliure formació, sempre que s'assisteixi a la jornada completa.

La Jornada de Transformació Educativa té els objectius següents:

-    Afavorir la cohesió social a nivell de ciutat a través de la JTEO.
-    Apropar diferents temàtiques educatives al públic interessat en la jornada.
-    Aconseguir que aquestes jornades tinguin una bona valoració per part tots els assistents.
-    Assolir una participació elevada.
-    Difondre mediàticament l’esdeveniment a ciutat i entitats.

La jornada del dia 26 de gener tindrà la programació següent:

9:15 h - 9:45 h inauguració de les jornades
09:45 h - 10:30 h ponència d’obertura a càrrec d’Eduard Vallory
10:30 h - 11:15 h conferència de Jordi Cullet
11:15 h - 11:45 h pausa – cafè
11:45h - 12:45h  ponència de Laia Casas
12:45h - 13:45h  conferencia d’Assumpció Salat
13:45h - 15:45h pausa - dinar    
15:45h - 16:30h intervenció de Francesc Serés
16:30h - 18:00h conferència de César Bona
18:00h - 19:00h “Impro Show” de tancament per part de Planeta Impro.

Tot i que la inscripció és gratuïta es requereix d’inscripció prèvia. Per apuntar-se, es pot fer a partir del proper dilluns 26 de novembre i fins al 9 de gener a la pàgina web.

Els ponents
 
EDUARD VALLORY És analista social i gestor del canvi català, especialitzat en educació. És doctor en Ciències Polítiques i Socials (UPF), màster en Ciències Socials (Universitat de Chicago), diplomat en Alta Direcció d'Empreses (AMP-PADE) per l'IESE, i llicenciat en Filosofia      (UB) i en Periodisme (UPF)
 
JORDI COLLET. Sociòleg, educador social, i professor titular de sociologia de l’educació a la Universitat de Vic (UVic). Forma part del grup de recerca educativa de la UVic-UCC i professor de sociologia de l’educació de la Universitat de Vic. Ha dut a terme investigacions en el camp de les iniciatives de política educativa, les polítiques educatives locals, xarxes educatives, associacions de la família i l’escola, canvis en la socialització familiar, la recepció i la incorporació dels alumnes immigrants a les escoles, la participació social i política dels joves, i la socialització de les creences religioses. Actualment és professor titular de sociologia de l’educació de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes i investigador del grup Recerca Educativa de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

LAIA CASAS. Diplomada en Magisteri de Pedagogia Terapèutica, Màster en Educació Emocional i en Benestar per la Universitat de Barcelona, i en Màster en Psicologia de la Comunicació i la Cognició per la Universitat Autònoma de Barcelona. Postgrau en Neuroeducació per la Universitat de Barcelona. Va iniciar la seva activitat docent treballant amb alumnes amb diferents necessitats educatives, fet que li va permetre investigar metodologies d’aprenentatge actives, interactives i inclusives. Des de fa anys, assessora i acompanya a diferents agents educatius (docents, famílies, alumnes) en el seu procés de transformació.

ASSUMPCIÓ SALAT. Investigadora, psicòloga, docent i experta comunicadora en desenvolupament de potencialitats humanes i en l'estudi del desenvolupament de la consciència i la saviesa davant la vida i de les nostres relaciones humanes.
He publicat dos llibres relacionats amb el treball interior: La vaca i El Desenvolupament de la Consciència. Trobant el meu mapa. Com a psicòloga i investigadora fa més de 24 anys que em dedico a divulgar aquests continguts de saviesa de vida en diferents organitzacions i empreses, treballant com a docent de manera continuada, impartint unes 20 hores de formació setmanal en diferents departaments de la Generalitat de Catalunya i altres organitzacions públiques i privades.

FRANCESC SERÉS Escriptor establert a la Garrotxa. La seva obra literària inclou títols com De fems i de marbres (2003), La força de la gravetat (2006), Caure amunt. Muntaner, Llull, Roig (2008) o Contes russos (2009) o La pell de la frontera (2014). Els seus textos han estat traduïts a diferents llengües i han estat guardonats amb el Premi Nacional de Literatura i el Premi Ciutat de Barcelona, entre d'altres. Col·labora habitualment al diari Ara i a d'altres mitjans de premsa escrita. Des de 2016 és el director de la Residència Faber, a Olot.

CÉSAR BONA. Llicenciat en filologia anglesa i també va realitzar una diplomatura de magisteri. És mestre d’educació primària i al 2014 va ser nominat al Global Teacher Prize, del que va quedar finalista per projectes com la creació, juntament amb el seu alumnat, de “El cuarto hocico”, una protectora d’animals virtual premiada per la naturalista Jane Goodall.Al 2015 César Bona va ser reconegut per la seva funció docent innovadora i inclusiva amb el primer premi honorífic que lliura el laboratori TRICLab, vinculat al Grup d’Investigació en Comunicació i Informació Digital (GICID) de la universitat de Saragossa. Va rebre el Premi magisteri d’Honor per la Plataforma de l’Escola Pública, El Premi “ Crearte” del Ministeri de Cultura i” La Cruz José de Calasanz”, màxima distinció en l’educació aragonesa máxima distinción en la educación aragonesa. Ha publicat els llibres “La nueva educación” (2015) i  “Las escuelas que cambian el mundo” (2016).

PLANETA IMPRO. va néixer el 2001 de la mà de Jose L. Adserías. Des de llavors compten amb més de 10 espectacles d’improvisació, 5.000 funcions i 2.000.000 d’espectadors que avalen el seu èxit. Aquesta trajectòria ens situa líders a escala mundial, sent la companyia d’improvisació teatral pionera a Catalunya. Des de 2004 mantenen una programació estable a un dels teatres més populars de Barcelona: el Teatreneu, situat al cor del bohemi barri de Gràcia. Paral·lelament, fa més de 16 anys que actuen en diferents teatres, festes majors i esdeveniments. El seu objectiu principal: divertir, sorprendre i emocionar al públic.
 
Arxivat a