La Vall d'en Bas posa en marxa el primer «coworking» públic de la Garrotxa

L'objectiu de Cal Monjo Coworking és fomentar l’emprenedoria de petits autònoms

Un dels usuaris de l'espai
Un dels usuaris de l'espai | Ajuntament de la Vall d'en Bas
Redacció
23 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 11:40h
Sant Privat d’en Bas, i més concretament la segona planta del que havia estat la casa del Dr. Badia i Margarit, serà el nou espai de cotreball que durà el nom de Cal Monjo Coworking. L’objectiu és fomentar l’emprenedoria de petits autònoms que duen a terme activitats de caire cultural, mediambiental i social, per tal que puguin desenvolupar els seus projectes professionals. Per aquest motiu, s’ha habilitat aquesta casa que la família Badia va cedir en el seu moment al consistori de la Vall d'en Bas en benefici de la cultura i l’economia locals.

L’alcalde de la localitat, Lluís Amat, ha volgut posar en valor la posada en marxa de Cal Monjo Coworking, destacant que serà un espai que donarà sortida a les inquietuds professionals dels joves i on les entitats i associacions també s’hi podran reunir atès que l’espai compta amb una sala compartida per a fer-hi presentacions i reunions. També ha volgut subratllar la importància de Cal Monjo Coworking com a motor de dinamització del nucli de Sant Privat, que ara mateix compta amb diversos habitatges i un comerç i que, gràcies al moviment diari de persones a l’espai de cotreball, generarà de ben segur més activitat a la zona.

També ha volgut posar de relleu, que amb l’obertura d’aquest nou equipament a la Vall, es dona sortida a una de les premisses per les quals la família Badia i Margarit va fer la cessió de la casa.

El tècnic de Cultura i Patrimoni de l’Ajuntament, Xevi Collell, ha explicat que per entrar a formar part d’aquest coworking cal cotitzar en el règim d’autònoms -tot i que s’ha comentat que aquest és un requisit inicial per acotar els candidats que després es podria ampliar- i tenir la seu física o jurídica a la Vall d’en Bas. A més, cal presentar una instància genèrica a l’Ajuntament, explicant el projecte en el qual es treballa.  En aquest sentit, Collell ha posat èmfasi en el fet que “es prioritzaran aquells projectes que tractin temes socials, culturals o mediambientals”.

La quota serà de 80 euros al mes i permetrà disposar, a part del propi espai, d’un escriptori, cadira, lavabos, una zona enjardinada i accés a Internet així com d’una sala compartida per fer-hi presentacions i reunions. Hi ha quatre despatxos amb una capacitat cadascun per a 3-4 professionals.

Per la seva banda, Jordi Terrades en representació d’ADRINOC, ha explicat que Cal Monjo Coworking formarà part de la Xarxa de Coworkings Rurals que té com a objectiu promoure la visibilitat d’aquests espais i sobretot dels professionals que hi treballen. Ha puntualitzat que “no són només espais per treballar sinó per treballar-hi col·laborativament”.

En aquest sentit, des d’ADRINOC s’està treballant per fomentar el vincle entre coworkings perquè puguin sorgir projectes conjunts i entre els coworkings rurals i els urbans, aquests últims molt més implantats.

En aquests moments, i des de fa tres setmanes, ja hi treballen dues persones que professionalment es dediquen a les traduccions. Precisament una d’elles, en Pontüs, ha explicat que el fet de treballar en un espai compartit amb altres persones pot servir per enriquir la pròpia feina amb projectes conjunts i també té una important vessant de socialització, que és quelcom que sovint els hi manca a molts professionals que treballen des de casa i s’acaben sentint aïllats. Ell mateix ha animat a tots aquells que ho desitgen a formar part d’aquest espai.
 

Presentació de l'espai Foto: Ajuntament de la Vall d'en Bas