Indústria alimentària

Noel ja és la 2a marca en volum i la 3a en valor del mercat del pernil cuit llescat

L'empresa garrotxina ja ha facturat, en el que va d'any, un 24,9% més que el 2017, amb què esdevé la marca que més augmenta en vendes

per Redacció , 13 de setembre de 2018 a les 16:30 |
Noel és coneguda arreu del món, com ho demostra l'estand que va muntar al Saló Internacional de l'Alimetació a París el 2017. | Noel.
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 de setembre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’empresa garrotxina d’elaborats càrnics Noel Alimentaria ha registrat un increment del 24,9% en la facturació de pernil cuit llescat, tot assolint la xifra de 17,8 milions d’euros en el que portem d’any (de gener a agost). Així, segons les dades de la consultora IRI, Noel Alimentaria és la marca de fabricant que més creix en el mercat del pernil cuit llescat, amb un augment d'1,7 punts la seva quota en valor de facturació (en euros), el que la situa en la tercera posició del mercat amb una participació del 9,7%.
 

Pel que fa a la quota en volum de facturació (kg), l’empresa càrnica creix 1 punt, també és la que més augmenta, i se situa com la segona marca de fabricant de la indústria amb un 7,6% de participació en el mercat, el que representa una producció d’unes 1.800 tones durant els vuit primers mesos de l’any.
 

El mercat del pernil cuit (llescat i en peça) ha produït, en el darrer any, unes 60.500 tones amb un volum de negoci d’uns 460 milions d’euros, 300 dels quals pertanyen al segment del pernil llescat.
 

En continu creixement

Noel Alimentaria va facturar 256 milions d’euros l'any 2017, un 13,7% més que el 2016, quan va tancar l’exercici amb un resultat de 225 milions d’euros. Amb aquest increment de 31 milions anuals encadena un any més de creixement continuat i sostingut, essent el major augment registrat en la darrera dècada.
 
La companyia també creix any rere any en volum de producció. El 2017 va assolir les 59.148 tones, un 9,78% més que el 2016 quan es van registrar 53.876
 
Noel Alimentaria compta amb una plantilla de 1.160 treballadors i espera tancar aquest any amb la incorporació de 140 noves persones, amb què assolirà els 1.300 empleats.
 
Amb presència a més de 60 països, els plans d’expansió internacional de l’empresa garrotxina se centren ara al Japó, els Estats Units i el Brasil, on l'empres càrnica espera assolir el 20% del mercat en ambdós casos.
 
Una empresa garrotxina
 
Situada a Sant Joan les Fonts (Garrotxa), és una empresa familiar de quarta generació especialitzada en la producció i distribució de pernil cuit i curat, embotits, carns fresques i plats preparats tant per al mercat nacional com l’internacional. Amb una facturació de 256 milions d’euros el 2017, amb 1.160 treballadors i 10 plantes productives, s’ha convertit en una de les principals empreses espanyoles d’elaborats càrnics.
 
Present en la totalitat de la gran distribució i amb activitat a més de 60 països, el repte de la companyia passa ara per mantenir la seva aposta per la innovació i seguir guanyant presència tant al mercat nacional com en el mercat exterior.
 

 

Participació