L'INS Montsacopa apareix amb pintades que reclamen la llibertat de Rony Intriago

El popular raper olotí d'origen equatorià roman a la presó com a sospitós d’haver abusat sexualment de diverses adolescents d’entre 12 i 14 anys

Una de les pintades a la façana de l'institut que demana la llibertat del jove empresonat.
Una de les pintades a la façana de l'institut que demana la llibertat del jove empresonat. | Martí Albesa.
04 de setembre del 2018
Actualitzat a les 16:45h
Aquest matí han aparegut diverses pintades a l'IES Montsacopa d'Olot, al barri del Morrot, en què, amb el grafit #FreeRony es reclama, de fet, la llibertat de Rony Intriago Villamarín, el jove olotí de 20 anys, d'origen equatorià, que ja fa una setmana que roman en presó preventiva sense fiança com a sospitós d’haver abusat sexualment de diverses adolescents d’entre 12 i 14 anys.

El cas d'abusos sexuals a menors d'aquest popular raper –amb canal propi a Youtube i a Facebook (encara visibles) i a Instagram (actualment suspès)– es va conèixer el passat 24 d'agost quan a jutgessa de guàrdia d'Olot va decretar-ne l'ingrés a la presó un cop rebuda la denúncia feta pels Mossos d'Esquadra a instàncies dels pares d'una nena de 13 anys que els va confessar que Rony Intriago n'havia abusat sexualment. La policia, a més a més, ha rebut fins ara quatre denúncies i apunten que en podrien arribar més. Al detingut també se li imputen delictes contra la salut pública i d'exhibicionisme.
 

Més grafits en relació al cas de Rony Intriago a l'INS Montsacopa. Foto: Martí Albesa.


Si ha consentiment no és violació, diuen les fans de Rony

El cas de l'IES Montsacopa amb els grafits que hi han aparegut avui sembla que respon a una mena de campanya, promoguda per un grup de preadolescents, majoritàriament noies, que consideren que el jove Intriago és empresonat injustament, no solament perquè "és molt bona persona", segons elles, sinó perquè el delicte de què se l'acusa fa uns anys no l'era. Més concretament, per algunes xarxes socials, corren documents en defensa seva com el que reproduïm aquí sota.
 

Un dels documents que es fa córrer per les xarxes en defensa de Rony Intriago. Foto: Arxiu NG.



NacióGarrotxa també ha rebut una lletra d'una d'aquestes fans que escriu, en castellà:
 
"Si buscamos violador en google sale: persona que tiene relaciones sexuales con otra sin su consentimiento, y fue con su consentimiento ya que con las actuales 'víctimas' que ellas mismas no se consideran víctimas ya que apoyan y quiere la libertad del joven acusado de violación, al contrario la chicas se sienten culpable por lo que esta pasando el detenido, porqué no se lo merece. Bueno empiezo.. todo comenzó con la primera chica que pobre chica sigue enamorada del acusado, ella era novia del chico, para su mala suerte el padre no lo aceptó. Eso de que captaba a chicas y les hacía creer que serían famosas? ahí ya mal vamos. MALA INFORMACIÓN, captar? si te refieres por internet? hoy en día conocerse por internet todo el mundo lo hace y no es ningún delito hablar por internet que eiva, ya se habían visto cara a cara.. es que todo lo exageran.!!! Y eso de que se hacía pasar por 17 años? es totalmente mentira ya que las chicas sabían que era mayor de edad, era todo lo contrario ya que a mi me consta que la "víctima" al principio le mintió con su edad le dijo que tenía 16 años...traficante? yo que sepa traficante es que da droga a cambió de dinero y él NUNCA pidió nada a cambio. Exhibicionismo? el nomas mostró su tatuaje en un concierto y exhibición es mostrar tus órganos genitales. No hay prueba de eso!! Encuentro muy injusto como se ha actuado todo ya que las chicas me dijeron que cuando fueron a declarar al principio los mossos como les hicieron entender que era obligatorio pero NO, ya que al acabar la interrogación les dijeron que lo habían hecho voluntariamente, eso creo yo que se tendría que haber comentado antes a las declarantes ya que sé que ellas no querían involucrarse en ese tema, eso sí que es aprovecharse de la edad, ya que no tenían nada que ver. Y también creo yo que antes de publicar VIOLACIÓN tendrían que a ver echo una prueba a las víctimas a ver si era cierto, pero no. Espero que cuando se aclare todo también publiquen la verdad ya que los conocidos y los familiares estamos muy afectamos por la mala divulgación. Y que quede claro que  el único delito que cometió el joven fue enamorarse de esta menor de edad y para su desgracia el padre no lo aprobó."
 

Una de les fotos de Rony Intriago en concert al seu Facebook. Foto: Atlán Photography.


La xenòfoba PxC en demana l'expulsió

Per acabar d'embolicar la troca, la xenòfoba Plataforma per Catalunya d'Olot (PxC) ha demanat a l'Ajuntament d'Olot que declari "persona nos grata" "a un agresor sexual d'aquesta índole, que tant de mal ha causat al aprofitar-se de la inocència d'aquestes joves olotines. S'ha de ser molt miserable i mala persona per cometre aquests abusos amb nenes de 13  a 16 anys".

PxC vol que que no se li torni mai a concedir una sala municipal per a un concert, l'expulsió immediata del país, la retirada de la nacionalitat espanyola, el compliment íntegre de la pena al seu país d'origen i la prohibició permanent 'entrada al país.
 

Intriago va actuar al Torín i formava part del CD «Noves cançons d'Olot». Foto: verkami.


Rony Intriago, raper al Torín d'Olot

Aquest jove va començar ben d'hora a despuntar com a raper. De fet, l'any 2013, des de la matèria optativa d’Educació Visual i Plàstica de 4t d’ESO de l'INS Montsacopa van triar un tema de hip-hop de Rony Intriago ("Atentamente mi corazón") per fer un videoclip que es va penjar a Youtube (actualment ja no és visible). De fet, el passat 29 de març Intriago va actuar al Torín d'Olot junt amb altres cantants i músics en el concert "Noves Cançons d'Olot", promogut per Roda Musical i Rosalita Records amb nous temes i cançons originals sobre la vida i les persones de la comarca, que tenia la seqüela d'un verkami per a fer-ne un CD.

Intriago també ha actuat a La Mirona de Salt, i a la festa del carnaval de Tortellà i ha aparegut a la premsa equatoriana en diversos articles que destaquen l’èxit del jove raper nat a la població de Manta.
Arxivat a